ترجمه تخصصی حسابداری

موسسه ترجمه البرز ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی به دانشجویان رشته حسابداری می باشد. بیگمان ترجمه متون و مقالات حسابداری بدون داشتن دانش حسابداری، غیر تخصصی و نامفهوم خواهد بود.

ترجمه تخصصی رشته حسابداری

ترجمه تخصصی متون رشته حسابداری در حوزه ترجمه های دقیق و دشوار قرار می گیرد و نکات ظریفی در حین ترجمه می بایست رعایت گردد. می توان گفت حسابداری حرفه‌ای است که با استفاده از آن وضعیت و عملکرد مالی یک بنگاه اقتصادی در طول یک بازه زمانی محاسبه شده و گزارشات مربوطه در قالب آمار و ارقام کمّی به استفاده‌کنندگان ارائه می‌شود. هر چند این حرفه در ظاهر با اعداد و ارقام سر و کار دارد اما باید توجه داشت که همه عملیات حسابداری در چارچوب یک سری مفروضات، اصول و مفاهیم نظری انجام می‌گیرد. از این‌رو پیدا است که هنگام ترجمه تخصصی رشته حسابداری، برخورداری از دانش کافی راجع به مفاهیم، اصول و مبانی نظری حسابداری از یک سو و از سوی دیگر آشنایی با نحوه بیان اعداد و ارقام در هنگام صحبت درباره مبلغ، ارزش، بها، سود و سایر اقلام حسابداری، کمک شایانی به مترجم خواهد کرد.

مشکل اصلی و عمده در امر ترجمه تخصصی حسابداری، عدم آشنایی مترجم با اصطلاحات و مفاهیم علمی رشته حسابداری می باشد. بسیاری از واژگان در دیکشنری‌های عمومی به گونه‌ای ترجمه شده‌اند که معادل صحیحی برای آن واژه تخصصی به شمار نمی‌روند. برای مثال، کسی که به اندازه کافی در رشته حسابداری تخصص نداشته باشد ممکن است در ترجمه متون تخصصی رشته حسابداری به جای واژه income از «درآمد» استفاده کند، در حالی که غالباً معادل این واژه در رشته حسابداری، «سود» است و اصطلاح «درآمد»، معادل کلمه revenue است. بنابراین چنانچه مترجم هیچ تسلطی به رشته حسابداری نداشته باشد قادر به انتقال درست پیام نخواهد بود و لذا این ضرورت احساس می‌شود که باید برای ترجمه تخصصی حسابداری از مترجمی کمک گرفت که دانش کافی در این زمینه داشته باشد. 

انجام ترجمه تخصصی حسابداری توسط مترجمان متخصص

ما با تشکیل گروه مترجمان حسابداری، این امکان را برای شما فراهم نموده ایم تا ترجمه متون تخصصی و مقالات حسابداری را به طور کاملا مفهومی و علمی انجام دهید. مترجمان حسابداری متشکل از فارغ التحصیلان رشته حسابداری می باشد که در زمینه های تحقیقاتی مختلف این رشته از جمله حسابداری مدیریت، حسابداری دولتی، حسابداری مالی، حسابداری اجتماعی، تئوری های حسابداری و... دارای تجربه هستند. اعتقاد ما این است که ترجمه متون تخصصی هر رشته باید به دست مترجمان زبده همان رشته انجام شود و خودِ مترجم در زمینه رشته مربوطه، تحصیلات آکادمیک داشته باشد. در این صورت ترجمه برای خواننده مفهوم خواهد بود چرا که مترجم با تسلط بر مفاهیم علمی، ابتدا متن را درک نموده است و سپس ترجمه تخصصی را انجام داده است.

هزینه ترجمه تخصصی رشته حسابداری و ثبت سفارش آنلاین

هزینه ترجمه تخصصی رشته حسابداری برای دو پلن خوب و عالی در بخش قیمت ترجمه ذکر شده است. همچنین با ثبت نام در سایت و ارسال متن، هزینه ترجمه و زمان تحویل ترجمه توسط اپراتور محاسبه و برای شما ایمیل می گردد. جهت ارسال سفارش ترجمه ابتدا ثبت نام فرموده و از صفحه کاری خود سفارش ترجمه را ثبت فرمایید.

 

لازم به ذکر است خدمات ترجمه مقاله ISI حسابداری نیز توسط مترجمان گروه حسابداری ما ارائه می گردد و همچنین ویرایش مقاله ISI حسابداری از جنبه گرامری و نگارشی نیز از دیگر خدمات گروه مترجمان حسابداری است.

تعداد بازدید : 40401


برچسب ها: ترجمه تخصصی حسابداری، ترجمه متون تخصصی حسابداری

نتایج نظر سنجی از مشتریان




ترجمه انگليسی به فارسی در زمینه حسابداری





ترجمه انگليسی به فارسی در زمینه حسابداری





ترجمه فارسی به انگليسی در زمینه حسابداری





ترجمه انگليسی به فارسی در زمینه حسابداری





ترجمه انگليسی به فارسی در زمینه حسابداری و مالی





ترجمه انگليسی به فارسی در زمینه حسابرسی عملیاتی





ترجمه انگليسی به فارسی در زمینه حسابداری





ترجمه انگليسی به فارسی در زمینه حسابداری





ترجمه فارسی به انگليسی در زمینه پزشکی





ترجمه انگليسی به فارسی در زمینه حسابداری




این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
Skip Navigation Links صفحه اصلی > دپارتمان های موسسه ترجمه البرز > دپارتمان علوم انسانی > حسابداری > خدمات رشته حسابداری > ترجمه تخصصی حسابداری
ثبت سفارش جدید