مجموعه مهندسی كشاورزی

مهندسی کشاورزی

ایران كشوری است كه از توانمندی‌های خوب بالقوه و بالفعل كشاورزی برخوردار بوده و كشاورزی در برنامه‌های توسعه‌ی كشور از محورهای اصلی است. توسعه‌ی كشاورزی نیازمند نیروی انسانی ماهر است كه بتواند عملیات كشاورزی مربوط به محصولات زراعی و باغی را با یافته‌های جدید علمی منطبق كند و بیش‌ترین بازدهی و محصول را در بهره‌گیری از منابع به دست آورد. به این منظور و برای میل به خودكفایی در مواد اولیه‌ی غذایی و صنعتی، لازم است متخصصانی تربیت شوند كه بتوانند با استفاده از دانش و تجربه‌های خود، تولید اقتصادی محصولات زراعی را به طور علمی امكان‌پذیر كنند و از امكانات موجود كشور حداكثر استفاده را ببرند و در امور تحقیقات و آموزش و برنامه‌ریزی كشاورزی نیز خدمت كنند.
رشته‌ی مهندسی كشاورزی در حال حاضر در مقطع كارشناسی دارای 10 گرایش مختلف است كه در این میان، داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی می‌توانند 3 گرایش مهندسی آبیاری و آبادانی، مهندسی اقتصاد كشاورزی و مهندسی ماشین‌آلات كشاورزی را انتخاب كنند. 7 گرایش دیگر، یعنی باغبانی، زراعت و اصلاح نباتات، خاك‌شناسی، گیاه‌پزشكی، علوم و صنایع غذایی، علوم دامی و ترویج و آموزش كشاورزی به گروه علوم تجربی مربوط می‌شود. انتقال و اشاعه‌ی نوآوری‌های كشاورزی به روستاییان و كشاورزان، تخصصی ویژه می‌خواهد كه امروزه این تخصص را فارغ‌التحصیلان مهندسی ترویج و آموزش كشاورزی به دست می‌آورند. در حال حاضر گروه‌های آموزشی در دانشكده‌های كشاورزی به تولید دانش فنی كشاورزی و آموزش آن می‌پردازند؛ ولی برای این‌كه دانش و یافته‌های تحقیقاتی به مخاطبان جامعه منتقل شود، لازم است كارشناسانی تربیت شوند كه بتوانند فاصله‌ی بین متخصصان و بهره‌برداران را از لحاظ انتقال دانش پر كنند؛ به عبارت دیگر بتوانند دانش تخصصی را برای بهره‌برداری عامه‌ی مردم تهیه، تنظیم و آماده‌ی ارائه كنند. چنین افرادی باید به دانش و مهارت مدیریت آموزشی، برنامه‌ریزی آموزشی و ترویجی، تكنولوژی آموزشی، روان‌شناسی تربیتی، جامعه‌شناسی و هم‌چنین مبانی و اصول دانش كشاورزی به طور تئوری و عملی مسلط باشند تا بتوانند از یك سو به عنوان كارشناس آموزشی، توانایی آموزش، برنامه‌‌ریزی آموزشی و مدیریت هنرستان‌ها و دبیرستان‌های كشاورزی را به دست آورند و از سوی دیگر به عنوان كارشناس ترویج، قدرت انتقال یافته‌های نوین را به روستاییان داشته باشند و بر كار آن‌ها نظارت كرده، باعث افزایش كمیت و كیفیت تولید شوند یا به طور غیر مستقیم برای انتقال یافته‌های نوین برنامه‌ریزی كنند.

زیر مجموعه مهندسی کشاورزی با هدف ارائه خدمات به کلیه رشته های مرتبط با کشاورزی تشکیل شده است. شما دانشجویان کلیه رشته های مهندسی كشاوری، مهندسی كشاورزی- زراعت و اصلاح نباتات، مهندسی كشاورزی- اقتصاد كشاورزی، مهندسی كشاورزی- علوم باغبانی، مهندسی كشاورزی- علوم خاك، مهندسی كشاورزی دام و طیور، مهندسی تولیدات گیاهی، مهندسی كشاورزی- صنایع غذایی، مهندسی كشاورزی- حشره شناسی كشاورزی، مهندسی كشاورزی- بیماری شناسی گیاهی، مهندسی كشاورزی- بیوتكنولوژی در كشاورزی، مدیریت كشاورزی، گیاه پزشكی، مهندسی كشاورزی- شناسایی و مبارزه با علف های هرز، خدمات خود را به دست متخصصان هم رشته خود بسپارید. گروه کشاورزی ما خدمات مربوط به ترجمه متون تخصصی کشاورزی، ترجمه مقالات ISI کشاورزی و ویرایش مقالات ISI کشاورزی را با کیفت عالی انجام می دهند. اعضای این گروه متشکل از دانش آمختگان مقاطع تحصیلات تکملی کلیه رشته های زیر مجموعه کشاورزی می باشند که تجربه قابل توجه ای در حوزه انجام خدمات ذکر شده دارند. امید که این گروه بتواند رضایت خاطر شما دانشجویان رشته های مختلف کشاورزی را جلب نماید.

علاوه بر خدمات ترجمه و ویرایش مقالات، امکان دانلود مقالات ترجمه شده، کتاب ها، جزوات، مقالات فارسی، پروژه های و تحقیق های مرتبط با رشته های مهندسی کشاورزی میسر است.


تعداد بازدید : 78581


نظرتان در مورد این صفحه چیست؟

نظرات کاربران به این صفحه

*
*
تشکیل کار گروه تخصصی رشته های کشاورزی اقدام فوق العاده خوب و پسندیده ای است
*
*
مقالات ترجمه شده علوم دامی تغذیه دام می خام ومی خام مقاله برام ترجمه کنین

Skip Navigation Links صفحه اصلی > دپارتمان های موسسه ترجمه البرز > دپارتمان کشاورزی > مجموعه مهندسی كشاورزی
ثبت سفارش جدید