علوم اقتصادی

رشته علوم اقتصادی

علم اقتصاد، علم ارائه‌ی بهترین راه‌ها برای بهره‌برداری از منابع محدود مادی و درنتیجه بالا رفتن سطح زندگی مردم است. در واقع ارائه‌ی بهترین شكل استفاده از منابع و امكانات، بر عهده‌ی علم اقتصاد است؛ بنابراین می‌توان به طور خلاصه گفت كه انسان تلاش می‌كند از امكانات طبیعی، بهترین بهره‌برداری را كند و علم اقتصاد نیز تلاش می‌كند كه بهترین روش را برای استفاده از امكانات به انسان نشان دهد.
اقتصاد، یك علم اجتماعی است كه به انسان و نظام‌های اجتماعی كه به وسیله‌ی آن نظام‌ها، بشر فعالیت‌های خود را برای رفع نیازهای مادی (خوراك، پوشاك، مسكن و ...) و نیازهای غیر مادی (آموزش، دانش، خشنودی معنوی و ...) سازمان می‌دهد، می‌پردازد. از این رو اقتصاددانان، دانشمندان علوم اجتماعی هستند كه با دقت و تلاش و كوشش در راستای شناخت مشكلات جامعه و ارائه‌ی راهكارهای مناسب برای حل این مسایل، نقش بسیار تعیین‌كننده‌ای در بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه خواهند داشت.

این رشته در حال حاضر در مقاطع كارشناسی پیوسته، كارشناسی ارشد ناپیوسته و دكترا در كشور ارائه می‌شود. در مقطع كارشناسی، دارای گرایش‌های اقتصاد نظری، اقتصاد بازرگانی، اقتصاد صنعتی، اقتصاد حمل و نقل، اقتصاد پول و بانكداری و اقتصاد كشاورزی است. گرایش اقتصاد بازرگانی، گرایش بیمه نیز دارد. رشته‌ی علوم اقتصادی در دوره‌ی کارشناسی ارشد دارای  گرایش های :علوم اقتصادی، توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی، اقتصاد انرژی است.

گروه اقتصاد دپارتمان علوم انسانی ما، برای ارائه خدمات به دانشجویان رشته علوم اقتصادی تشکیل شده است. این گروه متشکل از دانش آموختگان مقاطع تحصیلات تکمیلی گرایش های مختلف رشته علوم اقتصادی می باشد و لذا اعضای گروه به طور تخصصی به انجام خدمات مربوط به رشته علوم اقتصادی می پردازند. در حال حاضر خدمات: ترجمه متون تخصصی اقتصاد، ترجمه مقالات ISI اقتصاد(فارسی به انگلیسی) و ویرایش مقالات ISI اقتصاد توسط این گروه انجام می گیرد. امید که این گروه در ارائه خدمات ذکر شده، بتواند رضایت شما را جلب نماید. 


تعداد بازدید : 83358


نظرتان در مورد این صفحه چیست؟

Skip Navigation Links صفحه اصلی > دپارتمان های موسسه ترجمه البرز > دپارتمان علوم انسانی > علوم اقتصادی
ثبت سفارش جدید