روانشناسی

 رشته روانشناسی 

روان‌شناسی در تاریخچه‌ی كوتاه خود به گونه‌های متفاوتی تعریف شده است. نخستین دسته از روان‌شناسان، حوزه‌ی كار خود را «مطالعه‌ی فعالیت ذهنی» می‌دانستند. با توسعه‌ی رفتارگرایی در آغاز قرن حاضر و تأكید آن بر مطالعه‌ی انحصاری پدیده‌های قابل اندازه‌گیری عینی، روان‌شناسی به عنوان «بررسی رفتار» تعریف شد. این تعریف معمولاً، هم شامل مطالعه‌ی رفتار حیوانات بود و هم رفتار انسان‌ها، با این فرض كه اطلاعات حاصل از آزمایش با حیوانات، قابل تعمیم به انسان‌هاست. اما با توسعه‌ی روان‌شناسی «پدیدارشناختی» و روان‌شناسی «شناختی»، بار دیگر به تعریف قبلی رسیدیم و در حال حاضر در تعریف‌های روان‌شناسی، هم به رفتار اشاره می‌شود و هم به فرایندهای ذهنی. از نظر ما روان‌شناسی، مطالعه‌ی علمی رفتار و فرایندهای روانی است؛ زیرا در این تعریف روان‌شناسی، هم به مطالعه‌‌ی عینی رفتار قابل مشاهده می‌پردازد و هم به فهم و درك فرایندهای ذهنی كه مستقیماً قابل مشاهده نیست و بر اساس داده‌های رفتاری و عصب زیست‌شناختی قابل استنباط است، توجه دارد. روان‌شناسی، هم عكس‌العمل‌های آشكار مكانیكی و فیزیولوژی بدن مثل ضربان قلب و فشار خون را بررسی می‌كند و هم به مطالعه‌ی رویدادهای مغزی كه قابل مشاهده نیستند و فقط به طور غیر مستقیم می‌توان به آن‌ها پی برد، می‌پردازد.  به بیانی دیگر، وانشناسی، علم کاربردی مطالعه رفتار و فرایندهای ذهنی بر اساس یافته‌های علمی و تحقیق شده می‌باشد. رفتار به فعالیت‌ها و اعمالی اشاره دارد که قابل مشاهده و قابل اندازه گیری می‌باشند، مانند صحبت کردن و راه رفتن، اما فرایندهای ذهنی به اعمال و فرایند‌هایی اشاره دارد که به صورت مستقیم قابل دیدن و درک کردن نیست و نمود آنها را می‌توان در رفتار و دیگر فرایند‌ها مشاهده کرد، مانند تفکر و یا هیجان و ترس.

 رشته‌ی روان‌شناسی در مقطع كارشناسی دارای 4 گرایش بالینی، آموزش كودكان استثنایی، صنعتی و سازمانی و عمومی است و در مقطع کارشناسی ارشد دارای 8 گرایش می باشد که این گرایش ها شامل: روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی، سنجش و اندازه گیری(روانسنجی)، روانشناسی صنعتی و سازمانی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، علوم شناختی، علوم شناختی- ذهن، مغز و تربیت، علوم شناختی- روانشناسی شناختی می باشد. در رشته روانشناسی، امكان ادامه‌ی تحصیل تا مقطع دكترا وجود دارد.

گروه روانشناسی دپارتمان علوم انسانی ما به جهت ارائه خدمات به دانشجویان مقاطع مختلف رشته روانشناسی ایجاد شده است. اعضای گروه غالبا از دانش آموختگان مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته روانشناسی هستند. در حال حاضر خدمات گروه روانشناسی شامل: ترجمه متون تخصصی روانشناسی (ترجمه انگلیسی به فارسی کلیه متون تخصصی رشته روانشناسی)،ترجمه مقالات ISI روانشناسی (از فارسی به انگلیسی) و ویرایش مقالات ISI روانشناسی می گردد. امید است که این گروه در ارائه با کیفیتِ خدمات یاد شده، موفق عمل نماید و رضایت خاطر شما جلب گردد.


تعداد بازدید : 150882


نظرتان در مورد این صفحه چیست؟

نظرات کاربران به این صفحه

*
*
سلام لطفا راهنمایی بفرمایید که چگونه میتوانم ترجمه مقاله که توسط مترجمین البر ترجمه شده را برای فروش در سایت شما قرار دهم؟ متشکرم

پاسخ ها به این پیام

مدیر سایت 10:08:59 1396/08/15
با سلام.
در صفحه کاربری شما بخش تحت عنوان" کسب درآمد" وجود دارد. روی آن کلیک کرده و بخش ارسال مقالات ترجمه شده برای فروش قابل مشاهده خواهد بود. فایل انگلیسی و فارسی را به صورت یک فایل زیپ درآورده و فایل زیپ را ارسال فرمایید.

Skip Navigation Links صفحه اصلی > دپارتمان های موسسه ترجمه البرز > دپارتمان علوم انسانی > روانشناسی
ثبت سفارش جدید