حسابداری

رشته حسابداری

رشته حسابداری یکی از رشته های پرمخاطب بوده و در ادامه مختصرا رشته حسابداری معرفی می گردد.

پیچیدگی های محیط اقتصادی از یک سو، و تحول در سیستم های مالی و حسابداری بنگاه های از سوی دیگر، موجب ایجاد تغییر در نقش ها و مسئولیت های حسابداران شده است. مدیران بنگاه ها خواهان منابع اطلاعاتی جامع و به موقعی هستند که آن ها را در اخد تصمیمات مالی بهینه و انتخاب استراتژی رقابتی مناسب، یاری رساند. بی شک رشته حسابداری و حسابداران نقش با اهمیتی در برآورده ساختن این این نیازهای اطلاعاتی برعهده دارند. آنان با اگاهی از اخرین دستاوردهای علمی و حرفه ای موجود در این زمینه می توانند در پی ریزی استراتژی های شرکت ها و دستابی به اهداف ترسیم شده آنان، بسیار راهگشا باشند. به منظور همگامی با تغییرات این محیط پویا و پیشگامی در تحولات، حسابدارن باید به صورت پیوسته سطح دانش و آگاهی خود را به روز نگه دارند.

حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمع آوری، طبقه بندی، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارش های مالی و صورتهای حسابداری در شکل ها و مدلهای خاص انجام می گیرد. تا افراد ذی نفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون سازمانی مثل بانک ها، مجتمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. به همین دلیل فردی که تحصیلات دانشگاهی ندارد، بیشتر دفتردار است تا حسابدار. چرا که گزارش های این دسته از افراد مطابق استاندارد نیست و پردازش کافی نمی شود و بیشتر تراز حساب ها می باشد. برای مثال یک حسابدار تجربی نمی تواند بین دارایی کوتاه مدت و بلند مدت تفاوت قائل شود و یا نمی داند که چگونه باید معاملات ارزی را در دفاتر ثبت کرد. از سوی دیگر یک حسابدار متخصص، در آینده می تواند مدیر مالی یک سازمان یا شرکت گردد؛ یعنی می تواند به مدیریت یک شرکت ایده بدهد که منابع موجودش را در چه راههایی سرمایه گذاری نماید تا استفاده بهینه کند و یا اگر شرکت به منابع مالی جدید نیاز داشت یک مدیر مالی بر اساس دانش آکادمیک خود می تواند بگوید که از چه طریقی باید تامین مالی کرد. مجموع این فعالیت ها خارج از توانایی یک حسابدار تجربی است.

 رشته حسابداری از جمله رشته هایی است که از داوطلبان سه گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می پذیرد و در آزمون هر سه گروه نیز درس ریاضی به عنوان مهمترین درس این رشته مطرح است. فرصت های شغلی یک حسابدار بسیار گسترده است و از پایین ترین سطح تا بالاترین سطح را در بر می گیرد و با وجود این که در دانشگاهای مختلف کشور اعم از دولتی، غیرانتفاعی و آزاد، دانشجویان بسیاری در رشته حسابداری تدریس می کنند اما تعداد فارغ التحصیلان بیکار این رشته از بیشتر رشته ها، کمتر است. چون از یک موسسه کوچک گرفته تا بزرگترین کارخانه های کشور حداقل برای تهیه اظهارنامه مالیاتی به حسابدار نیازمند هستند.

گروه حسابداری ما جهت ارائه خدمات به دانشجویان و اساتید رشته حسابداری تشكیل یافته است. شما دانشجویان گرامی رشته حسابداری می توانید خدمات ترجمه متون تخصصی حسابداری، ترجمه مقالات ISI حسابداری و ویرایش مقالات ISI حسابداری را به گروه مترجمان حسابداری ما بسپارید. ما با تشكیل گروهی از فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تكمیلی رشته حسابداری، امكان ارائه خدمات ذكر شده را با كیفیت عالی فراهم كرده ایم. قطعا خدمات ترجمه متون تخصصی حسابداری، ترجمه مقالات ISI حسابداری و ویرایش مقالات ISI حسابداری باید توسط متخصصان رشته حسابداری انجام گیرد. ما این امكان را برای شما دانشجویان رشته حسابداری فراهم كرده ایم تا ترجمه متون تخصصی حسابداری، ترجمه مقالات ISI حسابداری و ویرایش مقاله ISI حسابداری را با كیفیت مطلوب و به طور كاملا تخصصی انجام دهید. امید است كه خدمات گروه حسابداری ما مورد توجه جامعه دانشگاهی رشته حسابداری قرار بگیرد.


تعداد بازدید : 266010


نظرتان در مورد این صفحه چیست؟

نظرات کاربران به این صفحه

*
*
عالیع
*
*
thanks
*
*
عالیه واقعا
*
*
با سلام در مورد استقلال هئیت مدیره ,ساختار مالکیت وعملکرد شرکت مطالب بزارید ممنون میشم
*
*
عالی
*
*
باسلام وعرض ادب لطفا ‍‍بایان نامه رشته حسابداری را درون سایت بگذارید ممنونم از سایت خوبتان
*
*
ممنون از شما
*
*
سربلند و پیروز باشید.
*
*
با تشکر
*
*
افرین بر سرعت و دقت شما
*
*
درود برشما

Skip Navigation Links صفحه اصلی > دپارتمان های موسسه ترجمه البرز > دپارتمان علوم انسانی > حسابداری
ثبت سفارش جدید