معماری

رشته مهندسی معماری

معماری در لغت به معنای علم بنایی و آبادسازی آمده است و معمار به معنای بسیار عمارت‌كننده و كسی است كه در آبادانی جهان می‌كوشد. قدمت معماری به عنوان یك فن برای ایجاد سرپناه، به قدمت تاریخ بشر می‌رسد؛ اما معماری، امروزه، تركیبی از صنعت ساختمان‌سازی به علاوه‌ی هنر، فلسفه، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی اجتماعی، اقتصاد، انسان‌شناسی، فرهنگ، آداب و رسوم و سنت‌ها، جغرافیای طبیعی و انسانی، برنامه‌ریزی و توسعه‌ی اقتصادی و علوم طبیعی مانند زیست‌شناسی و محیط‌ زیست است. از این رو می‌توان گفت كه این رشته به دلیل این خصلت و به ویژه با توجه به ماهیت هنری و نقش مهمی كه خلاقیت هنری در آن ایفا می‌كند، اساساً با سایر رشته‌های مهندسی متفاوت است. توجه به این نكته‌ها و تحقیق و بررسی در این‌باره برای دانش‌آموزانی كه مایل به انتخاب رشته‌ی معماری هستند، بسیار ضروری است. رشته‌ی معماری به لحاظ عرصه‌ی وسیع و گسترده‌ای كه دارد، در زمینه‌ی كارهای اجرایی و مشاغل، بسیار متنوع است و این نكته را می‌توان به عنوان یكی از وجوه امتیاز این رشته قلمداد كرد؛ به طوری كه امكان فعالیت در بخش‌های دولتی و خصوصی به صورت مستقل و فردی یا در چارچوب همكاری‌های جمعی میسر است و از این رو می‌تواند جواب‌گوی طیف وسیعی از استعدادها و سلیقه‌های گوناگون ‌باشد. این رشته‌ دارای‌ دو جنبه‌ هنری‌ و فنی‌ است‌. در این‌ میان‌ درس‌های‌ طراحی‌، زیباشناسی‌ و نحوه‌ زیباکردن‌ حجم‌ها، نماها وپلان‌ها به‌ هنر بر می‌گردد و دروسی‌ مثل‌ سازه‌های‌ بتنی‌ و فلزی‌، مقاومت‌ مصالح‌، ایستایی‌، تأسیسات‌ مکانیکی‌ و الکتریکی‌ به‌ جنبه‌ فنی‌ این‌ رشته‌ مربوط‌ می‌شود. در این‌ رشته‌ دروس‌ هنری‌ اهمیت‌ بیشتری‌ داشته‌ و دروس‌ علمی‌ و فنی‌ در راستای‌ دروس‌ هنری‌ است‌. برای‌ مثال‌ یک‌ معمار در طراحی‌ خانه‌ باید فضای‌ آرامش‌بخشی‌ را ایجاد کند تا باعث‌ اضطراب‌، خستگی‌ و دلتنگی‌ نگردد. کاری‌ که‌ بیش‌ از رعایت‌ اصول‌ فیزیکی‌ مثل‌ نور و صوت‌، نیاز به‌ آشنایی‌ با اصول‌ زیبایی‌شناسی‌ دارد.

در ساختار جدید، رشته معماری که بصورت کارشناسی ارشد ناپیوسته درآمده است، سطح کارشناسی به تربیت معمارانی با کارآیی عمومی حرفه ای اختصاص دارد. پس از طی دوره‌ی كارشناسی و شركت در آزمون كارشناسی ارشد، دانشجویان یكی از گرایش‌های گرایش‌های معماری-معماری، معماری-منظر، تکنولوژی معماری، معماری-انرژی، معماری-مرمت بناها و بافت‌های تاریخی و معماری-مدیریت پروژه و ساخت انتخاب می‌كنند. در مقطع دكترا نیز دانشجویان پس از انجام آزمون مربوط، جذب این گرایش‌ها می‌شوند: حوزه‌ی تاریخ معماری و مرمت، حوزه‌ی طراحی شهری و شهرسازی، حوزه‌ی مباحث نظری و تئوریك معماری، حوزه‌ی محوطه‌سازی، حوزه‌ی تكنولوژی و فن ساختمان، حوزه‌ی مدیریت.

شما دانشجویان گرامی تمامی گرایش های رشته معماری می توانید خدمات مربوط به ترجمه متون تخصصی معماری، ترجمه مقالات ISI معماری (از فارسی به انگلیسی) و ویرایش مقاله ISI معماری را از ما بخواهید. ما با جمع آوری گروهی از فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تكمیلی گرایش های مختلف رشته معماری، امكان ارائه خدمات ذكر شده را با بهترین كیفیت فراهم كرده ایم. قطعا خدمات ترجمه متون تخصصی معماری، ترجمه مقالات ISI معماری و ویرایش مقالات ISI معماری باید توسط دانشجویان یا فارغ التحصیلان رشته معماری انجام گیرد. ما این امكان را برای شما دانشجویان و اساتید محترم فراهم كرده ایم تا ترجمه متون تخصصی معماری، ترجمه مقالات ISI معماری و ویرایش مقاله ISI معماری را با كیفیت مطلوب انجام دهید. امید است كه خدمات ما مورد توجه شما دانشجویان رشته مهندسی معماری قرار بگیرد. 

علاوه بر ارائه خدمات ذکر شده؛ دانلود مقالات ترجمه شده معماری، دانلود کتاب ها و جزوات معماری، دانلود پروژه های معماری و دانلود تحقیق های رشته معماری نیز میسر است.


تعداد بازدید : 47518


نظرتان در مورد این صفحه چیست؟

Skip Navigation Links صفحه اصلی > دپارتمان های موسسه ترجمه البرز > دپارتمان هنر > معماری
ثبت سفارش جدید