Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " ناهمنگنی و انعطاف پذیری سلول های T- هلپر " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ناهمنگنی و انعطاف پذیری سلول های T- هلپر
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Cell Research
سال انتشار
2009
کد محصول
1000084
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

سلول های تی- هلپر  CD4 Tنقش های حساسی را در پاسخ های ایمنی تطبیقی ایفا می کنند. آنها سایر سلول های ایمنی را بکار گرفته و فعال می کنند از جمله سلول های- B، سلول های T 8 CD، ماکروفاژها، سلول های بافت همبند، نوتروفیل (سلول های سفید عادی خون)، ایوزینوفیل و بازوفیل. بر اساس نقش خود، الگوی ترشح سایتوکین و عرضه عوامل خاص نسخه برداری ژنی آنها، سلول های Th، از سلول های دندریتی CD4 T که تاکنون آزمایش نشده اند متمایز می شوند که در چهار رسته (شجره) ژنی اصلی طبقه بندی می گردند: 1 Th، 2 Th، 17 Th و سلول های تنظیمگرT  (Treg) اگرچه برخی دسته بندیهای دیگر Th نیز ممکن است وجود داشته باشد. زیرمجموعه های دسته بندی ژنی یکسان می تواند بیانگر سایتوکین های عملگر گوناگون باشد که در مکانهای مختلفی قرار دارند یا سلول هایی را با سرنوشت های گوناگون تولید می کنند، این در حالی است که سلولها با دسته بندیهای مختلف ممکنست سایتوکینهای مشترکی را ترشح نمایند همچون اینترلوکین های 2- IL، 9- IL و 10- IL که حاصل آن ناهمگنی گسترده در جمعیت سلول های تی- هلپر Th می باشد. علاوه بر آن، ممکنست الگوی ترشح سایتوکین از یک رسته ژنی آغاز شروع شده و تحت شرایط خاص به سوی رسته دیگری حرکت کند که این نشان می دهد سلول های Th شکل پذیر (قابل انعطاف) هستند. سلول های تی هلپر تنظیمگر Treg اساسا نیز بیش از آنچه تصور می شد ناهمگن و شکل پذیرتر (منعطف) هستند. در این مرور مقاله، ما گزارشهای اخیر را درباره ناهمگنی و شکل پذیری سلول های تی هلپر Th خلاصه می کنیم، و درباره سازوکارهای بالقوه و توضیحات مربوط به ویژگیهایی که سلول های Th از خود به نمایش می گذارند، بحث می نماییم.

فهرست مطالب 

1-معرفی انواع سلول های تی هلپر (Th) و نقشهای آنها

2-"شجره های ژنی" غیر از 1 Th/ 2 Th/ 17 Th/ Treg

3-ناهمگنی در میان سلول های 1 Th / 2 Th/ 17 Th

4-ناهمگنی سلول های تنظیمگر T

5-شکل پذیری (انعطاف) سلول های 2 Th/ 1 Th

6-شکل پذیری سلول های 17 Th/ Treg

7-رابطه میان ناهمگنی و شکل پذیری

8-در مورد تعدیل ایمنی، همگنی و انعطاف پذیری به چه معناست

9-مراجع

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید