Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
764,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " استفاده از بیندر فاقد فرمالدئید به منظور تکمیل ضدآتش پارچه های پنبه ای " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
استفاده از بیندر فاقد فرمالدئید به منظور تکمیل ضدآتش پارچه های پنبه ای
نویسنده/ناشر/نام مجله :
FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe
سال انتشار
2012
کد محصول
1000123
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله کاربرد سیتریک اسید(CA) و 1،2،3،4- بوتان تترا کربوکسیلیک اسید (BTCA) با هدف تکمیل ضد آتش مورد بررسی قرار گرفته است. هر دو پلی­ کربوکسیلیک اسید به­ صورت یک بیندر سازگار با محیط زیست و در واکنش با N- هیدروکسی­ متیل-3- دی­ متیل فسفن پروپیون آمید به­ کار گرفته شده ­اند. نتایج به­ دست آمده با یک عامل متداول بر پایه ملامین فرمالدهید (MF) نیز مقایسه شد. علت استفاده از رزین ملامین، فراهم کردن نیتروژن برای بالا بردن خواص ضدآتش پارچه عمل­ شده، در نتیجه خاصیت هم­ افزایی با فسفر است.

در بررسی­ های قبلی مشخص شده بود که بهترین کاتالیست برای استفاده با پلی کربوکسیلیک اسیدها، سدیم هیپو فسفیت مونو هیدرات است. خواص ضد آتش و شاخص حد اکسیژن (LOI)، به ترتیب بر اساس استانداردهای ISO 6940 و ASTM D 2863-97 مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر آن، تخریب گرمایی پنبه خام و پارچه ­های پنبه ­ای عمل شده، با استفاده از تست­ های TGA و DSC بررسی شد. 

فهرست مطالب

1-مقدمه

2-تجربیات

3-بررسی نتایج

1-3-قابلیت اشتعال عمودی

2-3-نتایج شاخص حد اکسیژن

3-3-مقدار فسفر موجود

4-3-زوایای بازگشت از چروک

5-3-مقادیر فرمالدهید آزاد

6-3-شاخص سفیدی

7-3-تخریب حرارتی

4-نتیجه گیری

5-مراجع

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسي نساجی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





flame retardant finishing
cotton fabrics
citric acid
organophosphorus agent

ثبت سفارش جدید