Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " سنتز گرافن چند لایه ای به وسیله رسوبگیری بخار شیمیایی بهبود یافته با پلاسما " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سنتز گرافن چند لایه ای به وسیله رسوبگیری بخار شیمیایی بهبود یافته با پلاسما
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Nanotechnology
سال انتشار
2008
کد محصول
1000170
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
10
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

اگر گرافن امید دستگاه های نانوالکترونیکی را همیشه زنده نگه دارد، یک راه آسان و ارزان برای تولید عمده، یک شرط لازم است. روش بسط قابلیت های رسوبگیری بخار شیمیایی بهبود یافته با پلاسما به سنتز گرافن چند لایه ای ساده ارئه می شود. ورقه های با مساحت های میکرومتر شامل چهار تا شش لایه اتمی ورقه های توده گرافنی به وسیله بازترکیب کنترل شده ی رادیکال های کربنی در یک پلاسمای میکروویو سنتز شده اند. یک روش ساده و بسیار تکرارپذیری لازم است چون ورقه های حاصل را می توان بدون نیاز به یک کاتالیست روی سطح هر زیرلایه ای که تحمل دما تا 700 ◦C را داشته باشد، سنتز نمود. یک تحلیل ساختار کامل از ورقه های با میکروسکوپ الکترونی، پراش پرتو ایسک ، اسپکتروسکوپی رامان و میکروسکوپ تونل زنی روبشی انجام می شود. ورقه های گرافن حاصل بطور عمودی با سطح زیرلایه تراز می شوند و بر طبق یک فرآیند سه مرحله ای رشد می یابند.

1-مقدمه

یک ورقه از اتم های کربن هیبدرید sp2 ، کریستال دو بعدی گرافن (بلوک اولیه ساختمان گرافن) را تعریف می کند. گرافن نخست از لز گرافیت حجیم به دقت با روش های رویه سابی پیچیده جدا می شود که امکان مطالعه خصوصیات فیزیکی آن را ممکن می سازد. تاکنون تعداد زیادی از مقالات مشخصات الکترونیکی موجود گرافن از جمله  دمای اتاق معادل اثر هال کوانتومی  و الکترون هایی که رفتاری مشابه فرمیون های بدون جرم دارند، را گزارش کرده اند. به دلیل تحرک بسیار بالا و امکان تنظیم رسانندگی الکترونیکی از طریق اثر میدانی، گرافن نیز یک ماده بسیار امیدبخش برای کاربردهای الکترونیکی آتی است. بررسی اخیر توانایی گرافن در آشکارسازی مولکول های گازی منفرد جذب شده روی سطح، آشکارسازهای شیمیایی حساسی را به لیست کاربردهای احتمالی آینده اضافه می کند.

یک مانع در برابر دستگاه های گرافنی، نبود روشی برای تولید انبوه است. رویه سابی مکانیکی و رشد اپی تکسیال عموما ورقه های گرتفنی تک، دو لایه یا سه لایه تولید می کند ولی آنها پیچیده بوده و احتمالا کاندیدی برای تولید انبوه به شمار نمی روند. اخیرا نشان داده شده است که اکسید گرافیت بعد از این که یک قطره از این سوسپانسیون به گرافن بطور شیمیایی کاهش یابد، به آسانی در آب سابیده می شود...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



microwave plasma-enhanced chemical vapour deposition
Synthesis of few-layer graphene

ثبت سفارش جدید