Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " فیلم های گرافنی چند لایه ای و با مساحت زیاد روی زیرلایه های دلخواه به کمک رسوبگیری بخار شیمیایی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
فیلم های گرافنی چند لایه ای و با مساحت زیاد روی زیرلایه های دلخواه به کمک رسوبگیری بخار شیمیایی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
NANO LETTERS
سال انتشار
2009
کد محصول
1000172
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
8
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده 

در این کار ما یک روش کم هزینه و مقیاس پذیر را ارائه می کنیم که در آن از رسوبگیری بخار شیمیایی (CVD) روی فیلم های Ni پلی کریستالین استفاده می شود تا فیلم هایی با مساحت زیاد (در حدود cm2) از گرافن تک تا چند لایه ساخته شود و فیلم ها به زیرلایه های نانوساختاری تبدیل شوند. این فیلم ها شامل نواحی از 1 تا 2 لایه گرافن هستند. اندازه ی عرضی نواحی تک لایه یا دولایه می تواند تا 20 µm باشد. فیلم ها روی سراسر مساحت پیوسته هستند و می توانند با لیتوگرافی یا پیش الگواندازی فیلم Ni زیرین، طرح روی انها انداخت. شفافیت، رسانندگی و حرکت دو قطبی (ambipolar transfer) در  فیلم نشان دهنده پتانسیل آنها بعنوان مواد کاندید دیگر برای الکترونیک و کاربردهای اپتوالکترونیک است.

1-مقدمه

گرافن یک آرایه ای شش گوش از اتم های کربن است که یک ورقه مسطح ضخیم تک اتمی را تشکیل می دهد. جداسازی موفق گرافن به وسیله میکروکلیو کردن (تقسیم و شکافتن میکرو) گرافیت پیرولیتیک کاملا جهت دار (
HOPG)،  امکانات هیجان انگیزی را را برای تحقیقات تجربی گشوده است. توجه بسیاری به مشخصات جالب توجهی آن معطوف شده است که ان را به گزینه دیگری برای مواد مورد استفاده در الکترونیک بدل می سازد. روش های شیمیایی برای ساخت گرافن می توانند مزایای زیادی را نسبت به میکروکلیو HOPG نشان دهند بخصوص وقتی به دنبال مساحت های زیاد و کاربرد در مقیاس بزرگ هستیم. روش های سنتز گرافن مساحت زیاد (پهن) عبارتند از آنیل سازی فوق خلا تک کریستال SiC(0001)، رسوبگیری بخار شیمایی UHV روی فلزات گذار تک کریستالی و رسوبگیری فیلم های اکسید گرافن (GO) از یک سوسپانسیون مایع و سپس کاهش شیمیایی. با این همه برخی از این روش ها نیازمند استفاده از یک ماده زیرلایه خاص هستند. بعلاوه هزینه زیاد زیرلایه های تک کریستالی و شرایط UHV  لازم برای رشد، استفاده از این روش ها را برای کاربردهای بزرگ مقیاس بسیار محدود می کند. فیلم های به دست آمده از سوسپانسیون های مایع ورقه های گرافنی می توانند بالقوه بر این محدودیت ها فائق آیند ولی مشخصات ذاتی گرافن هنوز به دست نیامده اند... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Few-Layer Graphene Films
Few-Layer Graphene Films

ثبت سفارش جدید