Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " خواص ضد میکروبی جوراب های محافظت شده با نانوذرات نقره " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
خواص ضد میکروبی جوراب های محافظت شده با نانوذرات نقره
نویسنده/ناشر/نام مجله :
FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe
سال انتشار
2013
کد محصول
1000235
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
938 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در اینجا خواص ضد میکروبی جوراب­ های حاوی نانوذرات نقره مورد مطالعه قرار گرفته است. بدین منظور دو نوع جوراب استفاده شد. نمونه اول، جوراب %100 کتانی آغشته ­شده با یک نمونه حاوی نانوذرات نقره و نمونه دیگر جوراب %55 پنبه ­ای حاوی نانونقره بود. خواص ضد میکروبی نمونه ­ها در برابر باکتری گرم مثبت و گرم منفی و همچنین مخمر سنجیده شد. مشخص شد نمونه ­ای که برای آغشته کردن جوراب کتانی استفاده شده بود، فعالیت ضد میکروبی گسترده ­ای را در برابر انواع باکتری گرم مثبت و گرم منفی و همچنین مخمر کاندیدا آلبیکانس از خود نشان می­دهد. اثربخشی عمل ضد میکروب کردن به عواملی مانند نوع میکرو ارگانیسم، تعداد سلول و غلظت نانوذرات نقره بستگی دارد. جوراب ­های پنبه­ای نیز خواص ضد میکروبی مناسبی در برابر استافیلوکوک اپیدرمیدیس از خود نشان دادند.

فهرست مطالب

1- مقدمه

2- مواد و روش­ها

1-2- نمونه­های تست­شده

2-2- میکرو ارگانیزم­ها و محیط

3-2-تست فعالیت ضد میکروبی نمونه NANOfresh

4-2-ارزیابی رابطه بین غلظت نمونه NANOfresh و تعداد سلول­های باکتری و مخمر

5-2-ارزیابی خواص ضد میکروبی جوراب­های کتانی عمل­ شده با نمونه NANOfresh و جوراب­های پنبه­ای حاوی نقره

3-نتایج و بحث

1-3-ارزیابی خواص ضد میکروبی نمونه NANOfresh

2-3-ارزیابی خواص ضد میکروبی جوراب­های کتانی حاوی نمونه NANOfresh

3-3-ارزیابی خواص ضد میکروبی جوراب­های پنبه­ای حاوی نانونقره

4-نتیجه ­گیری
1-مقدمه

در چند دهه گذشته، محققان به تولید منسوجاتی که حاوی عوامل ضد میکروب باشد علاقه­مند شده­اند. مواد مختلفی مانند عوامل اکسیدکننده، منعقدکننده ­ها و ترکیبات آمونیوم نوع چهارم و یا فلزی مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری از این مواد مضر و یا سمی هستند در حالی­که نانونقره جزء مواد بی­خطر به حساب می­آید.

ذرات نانونقره خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی دارد که آن را به عنوان یک عامل ضد میکروب موثر مطرح می­کند. از جمله این خواص می­توان به سطح جانبی زیاد، ابعاد کوچک (کوچک­تر از20 نانومتر) و دیسپرسیون بالا اشاره کرد. علاوه بر این، ثابت شده است که نقره فعالیت بالایی را در برابر باکتری، قارچ و ویروس­ها نشان می­دهد. ذرات نانونقره می­توانند به روش­های مختلفی به کار گرفته شوند. استفاده به شکل محلول­ های کلوئیدی و یا جا دادن آن­ها داخل بعضی مواد، دو مورد از این روش­ها است. به همین دلیل است که در محصولات متنوعی از دستگاه ­های پزشکی گرفته تا لباسها و منسوجات استفاده می­شوند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید