Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " iDNA-Prot: شناسایی پروتئین های متصل شونده به DNA با استفاده از رندوم فرست با مدل گری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
iDNA-Prot: شناسایی پروتئین های متصل شونده به DNA با استفاده از رندوم فرست با مدل گری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
PLoS ONE
سال انتشار
2011
کد محصول
1000253
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
10
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
237 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

پروتئین های متصل شونده به DNA نقش‌های بسیار مهمی را در عملکردهای مختلف سلولی ایفا می‌نمایند. ایجاد برنامه‌هایی با بازده و توان عملیاتی بالا برای تشخیص سریعتر و موثرتر پروتئین های متصل شونده به DNA، یکی از عمده ترین چالش‌ها در زمینه‌ی تفسیر ژنوم است. درحالیکه با نگرش به این مسائل، تلاشهای بسیاری انجام گرفت، اما همچنان تلاش بیشتری برای پیش‌بینی قویتر مورد نیاز بود. با در هم آمیختن ویژگیها در قالب کلی ترکیب پسودو آمینو اسید، که از توالی‌های پروتئینی استخراج شده بود، همراه با دخالت دادن "مدل خاکستری" و اتخاذ عملیات مهندسی رندوم فورست، یک پیش‌گوی جدید را با نام iDNA-Prot به منظور تشخیص پروتئین‌های با عملکرد نامشخص در اتصال به DNA،  و طبقه بندی آنان بعنوان پروتئین‌های متصل شونده به DNA و پروتئین‌های غیر متصل شونده به DNA فقط براساس اطلاعات توالی پروتئینی آنها پیشنهاد نمودیم. با در نظر گرفتن اینکه مجموعه داده‌ی الگو، با دقت فراوان انتخاب شد، بطوریکه در مقایسه‌ی توالی‌ها در هر زیر مجموعه، تطابق توالی بیش از 25% وجود نداشت، تست جک‌نایف بر روی داده‌ها انجام شد و در صد موفقیت کلی 96/83 بدست آمد. بعلاوه، برای دست یابی به میزان موفقیت بالاتر زمان محاسباتی در درست این پیش‌گو بطور قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با پیش‌گوهای دیگر ساخته شده مشابه ، کوتاهتر بود. بدین ترتیب تخمین زدیم که iDNA-Prot یکی از مفیدترین و پربازده‌ترین ابزراهای آنالیز پروتئین‌های متصل شونده به DNA در مقیاس‌های بزرگ باشد. iDNA-Prot بعنوان وب‌گاهی مساعد برای کاربران که برای استفاده‌ی عموم نیز آزاد می‌باشد در نشانی http://icpr.jci.edu.cn/bioinfo/iDNA-Prot یا http://www.jci-bioinfo.cn/iDNAProt   در دسترس است. به منظور راحتی بیشتر محققانی که اکثریت غالب آنها دانشمندان تجربی می‌باشند،  در استفاده از آن راهنمای مرحله به مرحله‌ای در مورد چگونگی استفاده از وب‌گاه و بدست آوردن نتایج مطلوب فراهم شده است.
فهرست مطالب

1-مقدمه

2-مواد و روش‌ها

1-2-مجموعه داده الگو

2-2-ترکیب نوینی از پسودو آمینو اسید در مدل خاکستری

3-2-الگوریتم پیش‌بینی

3-نتایج و بحث


1-مقدمه

پروتئین‌های متصل شونده به DNA نقش‌های حیاتی را در بسیاری از فرآیندهای سلولی از جمله، شناسایی توالی‌های نوکلئوتیدی اختصاصی، تنظیم رونویسی و تنظیم بیان ژن ایفا می‌کنند. در حال حاضر، تکنیک‌های آزمایشگاهی مختلفی از جمله آزمون غربالگری اتصالی، آنالیز ژنتیکی، آزمون میکرواری برای تشخیص ایمنی شناسی کروماتین و کریستالوگرافی اشعه ایکس برای شناسایی پروتئین‌های متصل شونده به DNA مورد استفاده قرار گرفتند. با وجود اینکه تمامی این تکنیک‌ها قابلیت ارائه‌ی تصاویر همراه با جزئیات اتصال را دارند، اما همه  زمان‌بر و گران می‌باشند. تعداد پروتئین‌های جدید و درحال کشف با سرعت بسیار بالایی در حال افزایش است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



DNA Binding Proteins
Grey Model

ثبت سفارش جدید