Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " تربيت بدنی و علوم ورزشی " با موضوع " خصوصيات ويژه ورزش: يك بررسي مجدد انتقادی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
خصوصيات ويژه ورزش: يك بررسي مجدد انتقادی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Sport Management Review
سال انتشار
2010
کد محصول
1000310
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
48
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
632 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در دنياي ورزش معاصر به طور معمولي ادعا مي‌شود كه در برگزيدگان آن، مديريت ورزش پيچيده است زيرا اين محصول به مشاركت كنندگان تحويل داده مي‌شود و تماشاچيان مزاجي (عجيب) هستند. اين ادعا همراه با اين نظر است كه درصورتي‌كه ورزش حرفه‌اي در بخش عمده‌اي به صورت يك كسب و كار است، محدوده‌اي از ويژگي‌هاي ويژه دارد كه خواستار مجموعه‌اي سفارشي شده از تمرينات براي تضمين عملكرد مؤثر هستند. هدف اين مقاله، آزمودن اين ديگاه از منظر ورزش تجاري و پيشرفت‌هاي اجتماعي- فرهنگي در طول دهه اخير است. در ابتدا پيشنهاد مي‌شود كه هنگامي‌كه هم كسب و كار و هم ورزش درگير سهم بازار پهن‌سازي هستند، ايجاد درآمد، و تقويت برندها، تصور اينكه ورزش داراي يك امتياز انحصاري در خصوص انتقال تجارب احساسي شديد است، قبيله‌اي، و روابط ميان فردي قوي، براي دفاع كردن مشكل است. اين مقاله نتيجه مي‌گيرد كه درصورتي كه ورزش اقتصادي و فرايندهاي اجتماعي صنعتي را ايجاد كرده‌اند كه در اطراف بوروكراسي پيچده ساخته مي‌شود كه هر ساله بيش از هزاران ميليون دلار سرمايه ايجاد مي‌كند، همچنين يك سيستم ناهمگن و متعددي از ساختارها و تجاربي ايجاد كرده است كه براي تركيب جهت خصوصيات ويژه، مشكل هستند.

1-مقدمه

ورزش هنگامي كه از منظر مديريت نگريسته مي‌شود داراي تاريخچه‌اي مبهم است. همانطور كه Stewart و Smith (1999) ذكر كرده‌اند، مديريت ورزش به طور سنتي مابين دو رويكرد فلسفي متقابل تقسيم شده است. در يك طرف، ورزش به صورت يك نهاد فرهنگي منحصربه‌فرد با گروهي از خصوصيات ويژه نگريسته شده است، درجايي كه كاربرد بازتابي اعمال تجاري استاندارد نه تنها تصميم‌گيري مديريت ضعيفي ايجاد مي‌كند، بلكه همچنين تاريخچه غني آن، وابستگي‌هاي احساسي، پيوندهاي قبيله‌اي و ارتباط اجتماعي را فرسود مي‌كند. از طرف ديگر، ورزش به صورتي نگريسته شده كه بيشتر از ديگر اهداف سرمايه‌گذاري تجاري به طور كلي جهت مقررات دولتي معمولي، فشارهاي بازار و تقاضاهاي مشتري، نيست، و بهترين مديريت بوسيله بكارگيري ابزارها كسب و كار استاندارد صورت مي‌كيرد كه به برنامه‌ريزي، امور مالي، مديريت منابع انساني و وظايف بازاريابي كمك مي‌كند.

در طول زمان، به دليل شركت‌گرايي ورزش، و با وجود ضرورت مديريت ورزش به صورت يك نظم و ترتيب آكادميك، اين تقسيمات تيره و محو شده‌اند. ورزش همچنين با اين واقعيت پيچيده شده است كه در هر دو شكل تجاري و نه براي سود، مانند ديگر خدمات فرهنگي از قبيل تئاتر، هنر، موزيك، مراقبت بهداشتي و تعليم و تربيت، وجود دارد. از طرف ديگر، همچنين مشخص است كه باوجود رشد تجاري‌گرايي و شركت‌گرايي، ظاهراً داراي خصوصيات ويژه زيادي است. اين مقاله بر روي «خصوصيات ويژه و متمايزي كه ورزش را يك مؤسسه منحصربه‌‏فرد مي‌سازد»، تمركز خواهد داشت (Stewart و Smit، 1999، ص87). به‌ويژه، اين مقاله به دنبال موارد زير است (1) بررسي انتقادي خصوصيات ورزش كه به صورت ويژه و منحصربه‌‏فرد مطرح شده‌اند، (2) بررسي اينكه آيا اين خصوصيات در اصل در محيط موجود متمايز هستند يا نه، و (3) تصميم‌گيري در اين خصوص كه آيا آنها به اندازه كافي براي تضمين يك رويكرد موقعيتي يا معمولي جهت مديريت ورزش، متمايز هستند يا نه...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.



این مقاله ترجمه شده تربيت بدنی و علوم ورزشی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Special features
Management practice
Sport business

ثبت سفارش جدید