Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " عامل دار کردن ویسکوز به وسیله ترکیبی از کیتوسان/BTCA و با استفاده از امواج مایکروویو " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
عامل دار کردن ویسکوز به وسیله ترکیبی از کیتوسان/BTCA و با استفاده از امواج مایکروویو
نویسنده/ناشر/نام مجله :
FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe
سال انتشار
2013
کد محصول
1000324
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده
بهبود استانداردها در زمینه بهداشت نقش مهمی در پیشرفت محصولات بهداشتی دارد. در این زمینه ویسکوز ماده­ای محبوب به حساب می­ آید. یکی از بهترین ترکیب­ های ضدمیکروب حال حاضر، کیتوسان است. فعالیت ضدمیکروبی این پلی­ساکارید به مقدار گروه­ های آمینو آن بستگی دارد که برای اطمینان از کارایی ضد میکروبی محصولات عمل شده حیاتی است. در تکمیل منسوجات، 4،3،2،1-بوتان تترا کربوکسیلیک اسید (
BTCA) معمولاً به عنوان یک عامل ضد چروک فاقد فرمالدهید استفاده می­شود. اما از سوی دیگر، گروه­ های کربوکسیل با بار منفی می­توانند مکان­های اضافی برای اتصال گروه­های آمینو پروتونه شده با بار مثبت کیتوسان باشند. زمانی که از امواج مایکروویو استفاده می­شود، مواد قطبی مانند کیتوسان بر اساس جهت میدان الکترومغناطیسی ایجادشده جهت­ گیری می­کنند که به معنای آن است که امکان خمش زنجیر در کیتوسان در حین خشک شدن توسط امواج مایکروویو وجود دارد. این امر می­تواند منجر به افزایش سطح مخصوص کیتوسان شده و در نتیجه گروه­های آمینو بیشتری را در دسترس قرار دهد. مشخص شد که استفاده از ترکیب کیتوسان/BTCA به همراه خشک کردن توسط مایکروویو، روشی مناسب برای افزایش گروه­ های آمینو است.

1-مقدمه

در مقایسه با پنبه، مرسریزه شده باشد یا نه، ویسکوز واکنش­ پذیرتر بوده و به همین دلیل ماده­ای مورد توجه برای عامل­دار کردن در تولید محصولات بهداشتی است. به منظور محافظت منسوجات در برابر میکروارگانیزم­ ها، تعداد زیادی ترکیبات ضدمیکروب نسبتاً کارآمد و ارزان قیمت وجود دارد؛ با این حال بسیاری از آن­ها ایمنی مورد نیاز قانون­ های جدید را فراهم نمی­کنند. یکی از بهترین ترکیب­های ضدمیکروب حال حاضر، کیتوسان است. فعالیت ضدمیکروبی این پلی­ساکارید به مقدار گروه ­های آمینه آن بستگی دارد که برای اطمینان از کارایی ضد میکروبی محصولات عمل شده حیاتی است. یکی از خواص نامطلوب پارچه­ های سلولزی چروک شدن آن­ها است. بدین منظور پارچه­ های سلولزی برای بهبود ثبات ابعادی تکمیل می­شوند. در صنعت نساجی، 4،3،2،1-بوتان تتراکربوکسیلیک اسید (BTCA، شکل 1) می­تواند به عنوان عامل ضد چروک کننده فاقد فرمالدهید استفاده شود....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید