Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " خواص مکانیکی بتن فومی در معرض دمای بالا " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
خواص مکانیکی بتن فومی در معرض دمای بالا
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Construction and Building Materials
سال انتشار
2012
کد محصول
1000576
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
45
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله نتایج حاصل از یک مطالعه تجربی و تحلیلی را در  بررسی خواص مکانیکی  فوم بتنی در معرض دمای بالا گزارش میدهد . دو چگالی بتن فومی، 650 و 1000 kg/m3، ساخته شدند و با بررسی های اضافی بر چگالی های 800، 1200 و 1400 kg/m3 برای داده های اضافی مورد بررسی قرار گرفت . نتایج تجربی دائما ثابت میکند که کاهش سختی بتن فومی در دماهای بالا عمدتا پس از  90 درجه سانتیگراد بدون در نظر گرفتن چگالی رخ می دهد  وقتی که آب منبسط می شود و از جسم متخلخل تبخیر میشود. از مقایسه نتایج تجربی این پژوهش با تعدادی از مدل های پیش بینی برای مقاومت معمولی بتن، این تحقیقات نشان داده که خواص مکانیکی بتن فومی میتواند با استفاده از خواص مکانیکی مدل ها برای وزن نرمال بتن داده شده پیش بینی شود که خواص مکانیکی بتن فومی از سیمان پرتلند CEM1 نتیجه میشود.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2- تنظیمات آزمایشی

1-2-آماده سازی نمونه

2-2-گرمایش نمونه ها

3-2-بازنگری آزمون

4-2- فشرده سازی تنظیمات آزمون

5-2-تنظیمات سه نقطه آزمون خمش

6-2- مقیاس های تخلخل

3-نتایج و بحث

1-3- اثرات دمای بالا بر تراکم بتن فومی

2-3- تاثیر دمای بالا بر تخلخل بتن فومی

3-3- تاثیر دمای بالا بر مقاومت فشاری بتن فومی

4-3- تاثیر دمای بالا بر رابطه تنش فشاربتن فومی

5-3-تاثیر دمای بالا بر مدولهای  الاستیسیته فومی

6-3-تاثیر دمای بالا بر حالت شکست بتن فومی در فشار

7-3- اثرات دمای بالا بر استحکام کششی خمشی بتن فومی

 8-3- اثرات دما بر مدول های کششی خمشی بتن فومی

9-3- خواص مکانیکی اضافی در نتایج آزمون

4-مدل هایی برای خواص مکانیکی بتن فومی

1-4-پیش بینی خواص مکانیکی بتن فومی در دمای محیط

2-4- پیش بینی خواص مکانیکی بتن فومی در دمای بالا

5- نتیجه گیری

1-مقدمه

بتن فومی یک ماده سبک وزن متشکل از رب سیمان پرتلند یا ماتریس فیلر سیمان (ملات) با ساختار یکنواخت توزیع شده در منافذ می باشد که با ورود مکانیکی هوا به شکل حباب های کوچک دارای حجم کل حداقل 20٪ میباشد. بتن فومی می تواند به صورتی طراحی شود که دارای هر گونه تراکمی در محدوده 400-1600 kg/m3 باشد.که تعدادی از ویژگی های جالب مانند: عایق کاری مناسب حرارتی و صوتی، خود جریان  و تولید آسان را دارا میباشد. اگرچه بتن فومی دارای خواص مکانیکی کمی در مقایسه با بتنی با مقاومت معمولی است، ولی ممکن است به عنوان پارتیشن یا دیوار تحمل بار در  ساختار های مسکونی استفاده شود.قبل از اینکه بتواند برای استفاده اش  به عنوان باربر مواد در صنعت ساختمان سازی در نظر گرفته شود ، لازم است اطلاعات معتبری مبنی بر خواص مکانیکی بتن فومی در محیط و دمای افزایش یافته  برای کمیت ارزیابی عملکرد مقاومتی اش در برابر آتش سوزی بدست آید. بتن فومی ممکن است  بصورت سه فاز مواد با خمیر سیمان، دانه ها (ماسه) و حفره های هوا در نظر گرفته شود. در نتیجه، مکانیسم های تخریب بتن فومی عمدتا با محرومیت از خمیر سیمان ایجاد می شوند. هنگامی که در معرض دمای بالا قرار میگیرند، ترکیب شیمیایی و ساختار فیزیکی بتن فومی به طور قابل توجهی با توجه به تغییرات در خمیر سیمان تغییر میکند. مکانیزم های تخریب فوم بتن پس از قرار گرفتن در معرض دمای بالا عبارتند از تجزیه شیمیایی و تخریب مکانیکی که هر یک از مکانیزمها بخاطر  محدوده دمای خاص خود قابل توجه هستند. تخریب شیمیایی زمانی رخ می دهد که  زنجیره آب  از نظر شیمیایی از خمیر سیمان آزاد میشود . فرایند کاهشآب در خمیر سیمان در دمای بالاتر از  110 C  شاخص میشود و پیوند های سیلیکات کلسیم هیدراته (CSH) را کاهش میدهد  که باعث تشکیل تحمل بار اولیه در سیمان آبدیده  میشود. علاوه بر این، با توجه به نفوذپذیری کم خمیر سیمان، فشار داخلی آب در هنگام کم آبی CSH هیدراته افزایش میابد  ، که تنش های داخلی را افزایش می دهد و شیار های ریز را در مواد از  درجه300 القا میکند ، که در کاهش قدرت و سختی بتن فومی نتیجه میشود. در درجه حرارت بالا یی حدود 530 C، هیدروکسید کلسیم (CA (OH) 2)  مجزا میشود که ، منجر به انقباض بتن فومی میگردد. اگر بتن فومی گرم در معرض آب قرار گیرد، همانطور که درمعرض آتش بود، cao به کلسیم هیدروکسید کلسیم  تبدیل میشود که ، باعث ترک خوردگی و تخریب بتن فومی میگردد. با این حال، پیش بینی این مکانیسم ها  هنوز دشوار بوده و تحقیقات تجربی اساسی باقی می مانند. بنابراین، هدف اصلی این تحقیق ارائه داده های تجربی در مورد خواص مکانیکی بتن فومی در دماهای بالاست....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Foamed concrete
Elevated temperaturesStrength prediction model. foamed concrete

ثبت سفارش جدید