Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,232,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم تربيتی " با موضوع " یک ارزیابی بر روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک ارزیابی بر روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Procedia - Social and Behavioral Sciences
سال انتشار
2011
کد محصول
1000582
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
178 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

طی قرن های گذشته، نقد هایی درابطه با روش آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی، خصوصا در رابطه با ناتوانی در واکنش موثر به چالش ها یی که  با نیازهای کنونی در این جهان مدرن به ارمغان آورده شده ، انجام شده است . به عنوان دینی که  توسط یک پنجم از جمعیت جهان پیروی میشود ، تدوین و بازسازی رویکرد و روش های مطالعات اسلامی به منظورحصول اطمینان از ارتباط مستمر خود و به عنوان پاسخ به خواسته های اعمال شده با  جهانی شدن و ارائه شده توسط مدرنیته یک نیاز ضروری محسوب میشود . در اواخر دهه  1970 ، دانشمندان اسلامی با جدیت تمام  این ناتوانی را مورد قرا دادند  و انبوهی از طرح های عملیاتی را برای  مقابله با این ضعف پیشنهاد کردند . این مقاله به بررسی عناوین مختلفی میپردازد که توسط دانشمندان اسلامی در این بحث قرار  گرفته و راهکارهایی را به منظور بهبود روش تدریس و یادگیری مطالعات اسلامی نشان می دهد.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2-چالش های موجود  در آموزش اسلامی

3-مراحل رشد در تعلیم و تربیت اسلامی

4-اسلامی سازی تعلیم و تربیت اسلامی

5- مدل هایی در آموزش اسلامی: یک نظرسنجی

6-نتیجه گیری
1-مقدمه

بطور معمول ، مطالعات اسلامی باید قادر به پاسخگویی به چالش هایی باشد که توسط مدرنیته در سطح تئوری و کاربرد ی به ارمغان آورده شده است . بنابراین، آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی باید به عنوان مسئله ای مربوط به مقابله با نیازهای رایج جهان مدرن در پرتو اصول قرآن و آل سنت توسعه یابد  . در واقع ، اسلام باید بخشی از جهان مدرن باشد و عمگام با عصر پیش رود . با وجود افتخارات و شکوه و عظمت تمدن اسلامی در گذشته ،  رکود ی که توسط  نوآوری ایده های جدید در سطح عملی پیش آمده ، باعث شده که اسلام را به عنوان موضوعی مرتبط با این جهان مدرن جلوه ندهد . مطالعات اسلامی باید  به حفظ تمام اصول اسلام بپردازد  و الهام بخش همه انسان ها در راه زندگی در این دنیای مدرن در همزیستی و صلح باشد . متاسفانه، وضعیت فعلی امت مسلمان نشان دهنده ناتوانی مطالعات اسلامی در رسیدگی به این چالش جامعی است  که منجر به پیوند مسلمانان به دوران عقب ماندگی و رکود شده است . محققان شکست مطالعات اسلامی را مرتبط با  ناتوانی آموزش اسلامی در پرورش تفکرات حیاتی دانش آموزانی میداند  که منجر به توقف آموزش و پرورش اسلامی و  در نهایت ناتوانی در مقابله با چالش های جهان معاصر میشود . در واقع، به منظور توسعه روش مناسب تدریس و یادگیری، مطالعات اسلامی برای حل ناتوانی فوق در اوایل دهه گذشته توسط برخی از دانشمندان مسلمان مانند عبده (1905M) و آل افغانی (1897M) ابراز شده است. از آنجا که اواخر دهه  70 دانشمندان مسلمان به طور جدی این شکست را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در سال 1977 در مکه کنفرانسی به منظور شناسایی مشکلات اصلی و ارائه راه حل هایی در این مورد  برگزار شد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم تربيتی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم تربيتی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Al-dakwah
islamic critical thinking
islamic education
islamic studies
modernity

ثبت سفارش جدید