Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
764,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " اثرات عمل با آنزیم سلولاز روی خواص پارچه های حوله ای پنبه ای " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثرات عمل با آنزیم سلولاز روی خواص پارچه های حوله ای پنبه ای
نویسنده/ناشر/نام مجله :
FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe
سال انتشار
2013
کد محصول
1000695
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
488 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

پارچه­های حوله­ای در معرض شستشوهای مکرر قرار دارند و از این رو باید در برابر آب، قلیا، مواد شوینده و سایش مقاومت داشته باشند. مواد شوینده اغلب حاوی آنزیم­های سلولاز هستند. اثر دو نوع از آنزیم­های سلولاز روی خواص پارچه حوله­ای %100 پنبه بررسی شده است. مخلوط سلولاز کامل و سلولاز غنی از اندوگلوکاناز مورد استفاده قرار گرفتند. استحکام، مقاومت سایشی، قابلیت تر شدن، زیردست، سفیدی و دیگر خواص پارچه اندازه­گیری شد. علاوه بر این، اثر پروسه­های پیش عملیات مختلف روی خواص پارچه بررسی شد. پارچه به وسیله قلیا یا آنزیم­های پکتیناز شسته و با استفاده از هیدروژن پراکسید یا پر استیک اسید سفیدگری شد. ملاحظه شد که شستشوی آنزیمی و سفیدگری با پر استیک اسید انرژی و آب کمتری را مصرف می­کند اما پارچه­ها سفیدی و قابلیت تر شدن کمتری خواهند داشت که تنها برای رنگرزی با شیدهای تیره مناسب خواهند بود. سلولاز باعث تضعیف خواص پارچه حوله­ای می­شود؛ با این حال، این تضعیف برای مخلوط سلولاز کامل بیشتر است.

مقدمه

پارچه حوله­ای، پارچه­ای نرم و معمولاً از جنس پنبه است که از نخ­های تار و پود به همراه نخ­های خاب که تشکیل حلقه می­دهند تولید می­شود. پارچه حوله­ای به دلیل حجیم بودن، جذب آب بالا و عایق حرارت بودن بسیار رایج است. پارچه­های حوله­ای به دلیل ماهیتشان در معرض شستشوهای مکرر قرار دارند. آن­ها باید در برابر آب، قلیا، سطح فعال­ها و سایش مقاوم باشند. مواد شوینده مختلف برای شستشوی این پارچه­ها مورد استفاده قرار می­گیرند. مواد شوینده که اغلب حاوی اکسیدان­ها و آنزیم­ها هستند می­توانند منجر به پس دادن رنگ شوند. افزودن نرم­کننده­ها نیز به دلیل کاهش میزان جذب پارچه توصیه نمی­شود.

الیاف پنبه خام باید در معرض فرآیندهای شیمیایی مختلف قرار بگیرند تا خواص مناسب برای استفاده را به دست آورند. در اثر شستشو مواد غیر سلولزی (واکس، پکتین، پروتئین­ها، همی­سلولز و ...) جدا شده و الیاف آبدوست می­شوند. پروسه­های متداول شستشوی پنبه، در دماهای بالا تا حدود C˚100 و در محیط قلیایی با سدیم هیدروکسید (12-10 pH) انجام می­شوند. از آنجا که یک واکنشگر انتخابی استفاده نشده است، علاوه بر حمله به ناخالصی­ها روی قسمت سلولزی لیف نیز اثر می­گذارد. مواد افزودنی مختلفی مانند مواد ترکننده و عوامل امولسیون کننده که موجب بهبود در راندمان شستشو و کاهش آسیب به الیاف می­شوند نیز به حمام شستشو اضافه می­شوند.....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید