Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " ارزیابی یک پارچه بی بافت زیست فعال برای حفاظت تنفسی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارزیابی یک پارچه بی بافت زیست فعال برای حفاظت تنفسی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe
سال انتشار
2014
کد محصول
1000696
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
811 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مقررات قانونی در رابطه با حفاظت کارگرانی که در محل کار خود در معرض تهدید عوامل بیولوژیکی هستند و تهدید جهانی حملات تروریستی، نیاز به بهبود خواص تجهیزات حفاظتی و روش ­هایی برای ارزیابی آن­ها را تحت تاثیر قرار داده است. این مقاله روشی برای تولید بی­بافت­های با خواص ضد باکتری که برای دستگاه­ های حفاظت تنفسی (RPD) در برابر بیو آئروسل ­ها طراحی شده ­اند ارائه می­دهد. این مواد باید دو معیار اصلی راندمان بالای فیلتراسیون در برابر بیو آئروسل ها و توانایی از بین بردن میکرو ارگانیزم ­های مسدود شده در بی­بافت را داشته باشند. یک راه ­اندازی آزمایشی که امکان کنترل جریان بیو آئروسل­ها را به وسیله نمونه­ های بی­بافت فراهم می­کرد ساخته شد، که امکان ارزیابی کارایی فیلتراسیون را نیز با استفاده از یک شمارنده ذرات ممکن کرد. میکرو ارگانیزم­های با قطر آیرودینامیکی کمتر از 1 میکرومتر و شکل­ های مختلف برای این مطالعه انتخاب شدند که همگی جزء دو نوع باکتری­ های گرم مثبت و گرم منفی بودند.

1-مقدمه

محاسبات بر اساس جریان بیو آئروسل­ عبوری از یک فیلتر با ضخامت 80 میلی­متر، با نرخ جریان حجمی30 لیتر بر دقیقه و به مدت 15 دقیقه انجام شد. فیلترهای بسته­ بندی شده برای مدت­های 2، 4 و 8 ساعت در دمای C˚37 نگهداری شدند. به منظور ارزیابی بقای باکتری­ها بعد از تماس با بی­بافت زیست فعال، آن­ها آبکشی شده و در یک تکاننده با سرعت چرخش 150 دور در دقیقه به مدت 15 دقیقه تکان داده شدند. بعد از رقیق­ سازی در محلول نمک استریل، میکرو ارگانیزم­ها در یک پتری دیش استریل ریخته شدند. آن­ها سپس در دمای C˚37 و به مدت 24 ساعت انکوبه شدند و بعد از پایان این زمان کولنی ­های رشد کرده شمارش شدند. با بکارگیری روش گفته شده، کارایی فیلتراسیون در برابر بیو آئروسل ­ها و همچنین زیست فعالی بی­بافت­های ذوب­ریسی شده از پلی لاکتیک اسید و اصلاح شده توسط ترکیبات ضد باکتری تائید شد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید