Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
764,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " شستشوی فراصوت پشم و اثرات آن روی کیفیت الیاف " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شستشوی فراصوت پشم و اثرات آن روی کیفیت الیاف
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Indian Journal of Fibre & Textile Research
سال انتشار
2013
کد محصول
1000698
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
918 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

پشم شسته شده با امواج فراصوت آنالیز شده و با پشم شسته شده بدون استفاده از فراصوت مقایسه شد. دستورالعمل مرسوم با کاهش %25 در غلظت مواد شیمیایی، زمان و دما اصلاح شد. بازده شستشو بر حسب محتوی چربی باقیمانده محاسبه شد. انرژی فراصوت چربی را با غلظت مواد شیمیایی، زمان و دمای کمتر به طور موثری از بین می­برد. تمام حمام­های شستشویی که در معرض فراصوت قرار گرفتند کمترین میزان محتوی چربی باقیمانده را داشتند. با این حال، بیشترین بهبود در میزان سفیدی در حمام آبکشی که در معرض فراصوت قرار گرفته بود، مشاهده شد. همچنین مشاهده شد که ترکیب فراصوت و قلیا تاثیر منفی روی سفیدی و زردی دارد. آنالیزهای انجام شده توسط میکروسکوپ الکترونی پویشی هیچ آسیبی به کوتیکل را روی الیاف پشم نشان نداد. علاوه بر این، خواص شیمیایی پشم در نتیجه عمل با فراصوت هیچ تغییری نداشت. میانگین قطر الیاف، استحکام تک لیف و رطوبت محتوی نیز بعد از عمل با فراصوت تغییر قابل توجهی نشان نداد.

1- مقدمه

هدف از شستشوی پشم از بین بردن چربی، کثیفی و عرق خشک شده از روی آن بدون آسیب زدن به خواص لیف است. روش و تکنیک شستشوی به کار رفته اثر مستقیمی روی کیفیت پشم شسته شده دارد. مهمترین فرآیند، امولسیونه کردن چربی روی سطح لیف در شستشوی آبی است. مواد شوینده، آب، دما و حرکات مکانیکی مایع شستشو، عمل از بین بردن آلودگی­ها از پشم را انجام می­دهند. شستشوی آبی معمولاً تحت شرایط با دمای بالا (> C˚50) و غلظت بالای مواد شوینده انجام می­شود. استفاده از مقادیر زیاد مواد شیمیایی و شوینده در روش­های معمول شستشوی پشم، پیامدهای جدی برای محیط زیست و صنعت در هنگام دفع و تخلیه فاضلاب به دنبال دارد. علاوه بر این، شستشوهای مکانیکی معمول می­توانند منجر به کاهش سفیدی و سطوح بالاتری از چرک باقیمانده شوند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید