Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
764,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " معماری " با موضوع " از بریکولاژ تا اسطوره، یا چگونه هامپتی و دامپتی را دوباره بهم رساند " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
از بریکولاژ تا اسطوره، یا چگونه هامپتی و دامپتی را دوباره بهم رساند
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Oppositions
سال انتشار
1978
کد محصول
1000712
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
222 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 

انتقاد در ناکجاآبادی بین تردید و هیجان، بین همدردی شاعرانه و تحلیل جای می گیرد. هدف آن به جز در مواردی این نیست که مدح یا محکوم نماید و قادر نیست که ذات اثری را که بررسی می نماید، درک کند. باید سعی نماید تا فراتر از اصالت آشکار اثر رفته و چارچوب ایده پردازی اش را بدون تبدیل کردن آن به حشو بیشتر افشا نماید.

این امر به خصوص در آثار Michael Graves با ظاهر sui generis آن و حساسیت به تاثیرات خارجی اش صدق می شود که فورا درون سیستم آن جذب می گردد. درنتیجه این مقاله سعی در بررسی آثار او از نظر این زمینه های گسترده است: سنت آمریکایی، سنت معماری مدرن و سنت کلاسیک. ادعا نشده است که بررسی آثار او از این لحاظ معنای آن را با دقت بحث کند. بلکه تنها یک کالبد سخت و آماده فراهم می آورد – روشی برای غیرمستقیم نزدیک شدن به اثر.

آثار Graves به آن میزان به وضوح به جنبش مدرن بین المللی مرتبط است که در اولین نظر مشاهده آن در هرارجاعی به سنن خالص آمریکا دشوار است. هرچند از برخی نظرات که از تفسیرهای اروپایی جنبش مدرن متمایز بوده ( و به شدت متفاوت است) به نظر می رسد به خصوص به منابع آمریکایی برگردد. انکار آشکار $ از معماری مدرن به عنوان یک ابزار اجتماعی – و اصرار وی که معماری با افراد و نه قشرها ارتباط برقرار می کند- خالی از اجتماع نیست. آثار او توسط شرایطی اجتماعی ممکن شده اند که احتمالا در حال حاضر منحصربفرد به ایالات متحده هستند (هرچند در اروپا و بین 1890 و 1930 وجود داشته اند). موارد اصلی آنها وجود یک نوع مشتری (یا سازمانی یا خصوصی) است که معمار را نه تنها متخصصی فرض می کند که قادر به حل مشکلات عملکرد یا برقراری مجموعه ای از تمایلات کم و بیش از پیش فرمول سازی شده و قابل پیش بینی می باشد، بلکه همچنین یک قاضی ذائقه است. در این نقش، وی نه تنها برای تصمیم گیری دکور از جمله نقاشی مدرن فراخوانده می شود، از او انتظار می رود تا چیزی "جدید" بگوید تا فلسفه ای را مطرح کند. بدون شک این امر تنها در اقلیت مشتری ها تصدیق شده (و حتی این افراد نیز متحیر نتایج آن هستند)، ولی وجود آنها این مسئله را توجیه می کند که چگونه یک معمار "خصوصی" به حد $ حتی در غیاب یک "بازار" مشخص تعریف شده، قادر به وارد کردن خود در چارچوب سازمانی اجتماع است. اگر اثر او بازتاب یک یادآوری برای "فرهنگ" باشد که شخصیتا آمریکایی بوده و همانطور که Manfredo Tafuri اشاره کرده است، می تواند حداقل ریشه در جنبش زیبای شهر داشته باشد و به وجود نوعی مشتری بستگی دارد که عقایدی مشابه – و اگرچه کمتر تعریف شده- دارد. در اروپا، منتقد یک معماری مدرن مادی معمولا تحت سلطه یک مردم گرایی خیانت شده است. شاید تنها در آمریکا باشد که می تواند به نام فرهنگ عقلی اجرا گردد. قطعا خواستگاه اهمیت آثار $ از سنت فرانسه – جذب آن در ابتدا از طریق نمونه ای از LeCorbusier از اصل هنر سخاوتمندانه طرح- در یک سنت خالص آمریکایی است که به Richardson  و  McKimبرمی گردد.

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله معماری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده معماری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



From Bricolage to Myth
or How to Put Humpty-Dumpty Together Again

ثبت سفارش جدید