Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,232,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " منابع یونی لیزر-پلاسما با شدت زیاد -فیزیک و کاربردهای آینده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
منابع یونی لیزر-پلاسما با شدت زیاد -فیزیک و کاربردهای آینده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Plasma Physics and Controlled Fusion
سال انتشار
2005
کد محصول
1000824
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 

چکیده

برهمکنش پالس های لیزر با شدت زیاد با پلاسما، یک منبع موثر برای یونهای چند میلیون الکترون ولتی می­باشد. مشاهدات اخیر برای تولید یون پرانرژی جهت دار "پرتوها" از سطوح جلویی و عقبی اهداف نازک ورق ه­ای بمحض تابش با پالسهای لیزر پرشدت، پژوهش و تحقیق در این زمینه را مجددا جذاب نموده است. بعلاوه، مشاهدات دیگر نیز نشان داد که یونهای با انرژی بالا می­تواند از برهمکنشهای لیزری پرشدت با پلاسمای با چگالی کم بعنوان یک نتیجه از شتاب شوک سنجش محرک باشد. ویژگی های منبع و مکانیسم­ های شتاب برای این یونها بطور گسترده بررسی شده است و نیز یک تعداد از کاربردها برای این پرتوهای یونی نظیر برای تزریق کننده­ها در مراحل تسریع مرسوم بعدی، برای پزشکی، برای کاوش پلاسماهای با چگالی زیاد و برای آزمایشات همجوشی سلول داخلی ارائه شده است.

1-مقدمه

توسعه در تکنولوژی سیستم های لیزر با قدرت بالا در سالهای اخیر فرصت انجام آزمایشات برهمکنش لیزر پلاسما در شدتهای لیزر بالاتر از 1020 W cm-2 را می­دهد و نتایج تحریکی زیادی را تولید می­کند. همچنین مشاهداتی از پرتوهای الکترونی نسبیتی ]1[، پرتوهای یون پرانرژی ]2-5[ و پرتوهای اشعه گاما ]6[ بخوبی اندازه­گیریهای بسیار بزرگ میدانهای مغناطیسی ]7[ وجود دارد. استفاده از این پلاسماهای منحصربفرد برای کاربردهای جدید نیز بطور گسترده مورد توجه واقع شده است ]8-11[ و بویژه تولید پرتوهای پرانرژی "با کیفیت بالا" پروتونها و یونهای سنگین ممکن است در این بابت اهمیت داشته باشد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


High intensity laser-plasma sources

ثبت سفارش جدید