Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " ارزیابی تغییر مکانی و زمانی کیفیت آب به وسیله روش های تشخیص الگو: یک مطالعه موردی درباره رودخانه جاجرود (تهران، ایران) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارزیابی تغییر مکانی و زمانی کیفیت آب به وسیله روش های تشخیص الگو: یک مطالعه موردی درباره رودخانه جاجرود (تهران، ایران)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Environmental Management
سال انتشار
2010
کد محصول
1000860
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
8
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
395 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله، روش های تحلیل مولفه اصلی (PCA) و تحلیل تجمعی ترتیبی (CA) به کار رفته اند تا کیفیت آب رودخانه جاجرود (ایران) را بررسی کرده و بزرگی نسبی اثرات طبیعی و انسانی را بر کیفیت آب ارزیابی نمایند. T, EC, pH, TDS, NH4, NO3, NO2, Turb., T.Hard., Ca, Mg, Na, K, Cl, SO4, SiO2  بعنوان متغیرهای فیزیوشیمیایی و TC, FC بعنوان متغیرهای بیوشیمیایی در نمونه های آب جمع آوری شده در هر ماه در طی سه سال از 18 ایستگاه نمونه برداری آنالیز شده اند. تحلیل اکتشافی داده های تجربی به وسیله PCA و CA برای تشخیص منابع تغییر کیفیت آب صورت گرفته است.  PCA شناسایی 5 واریفاکتور متوسط را مجاز دانسته است که 85% کل تغییرات مکانی و زمانی را نشان می دهد. CA ایستگاه های کیفیت آب مشابه را دسته بندی کرده و میگون بیرونی را بعنوان آلوده ترین مشخص کرده است. اهر ، باغ گل، روته، زایگان قبلی، فشم، رودک و لشگرک متاثر از آلودگی مواد آلی بودند. یک نمودار اسکری از ایستگاه ها در مولفه های استخراج شده اول و دوم در PCA نیز یک دسته بندی از  ایستگاه ها با منابع آلودگی مشابه در اختیار ما قرار داد. CA  و  PCA به نتایج مشابهی انجامید ،گرچه میگون بیرونی آلوده ترین ایستگاه در هر دو روش بود. نمودارهای جعبه ای نشان دادند که PCA می تواند تغییرات مکانی و زمانی را نشان دهد. CA مروری بر مسئله را فراهم نمود و به ما کمک کرد تا نتایج PCA را بهتر توضیح دهیم.

1-مقدمه

رودخانه ها مهمترین منابع آبی زمینی برای مصرف انسان، نیازهای کشاورزی و اهداف صنعتی هستند. پس داشتن اطلاعات معتبر درباره کیفیت آب برای مدیریت موثر آب مهم می باشد. این ضرورت حتی در نواحی نیمه خشک نظیر ایران که مشکلات کمبود آب را در نواحی پرجمعیتی مثل تهران تجربه می کنند بیشتر احساس می شود. فشار آلودگی رودخانه ها از پسماندهای آبی صنعتی و شهری، پسماندهای کود، زه کشی زراعتی و جاده ها و جریان های خیابانی آب ناشی می شود. تغییرات فصلی این عوامل قویا بر سرعت جریان و غلظت آلودگی رودخانه تاثیر می گذارد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




River water quality
Exploratory data analysis
Principal component analysis
Pattern recognition

ثبت سفارش جدید