Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " اندازه گیری های مدالیته و پرتوهای گامای متعدد برای تحلیل جریان های لوله گاز/نفت/آب " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اندازه گیری های مدالیته و پرتوهای گامای متعدد برای تحلیل جریان های لوله گاز/نفت/آب
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Nuclear Atlantic Conference - INAC 2007
سال انتشار
2007
کد محصول
1000862
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
10
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
378 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

اندازه گیری جریان چند فازی لوله گاز ، نفت و آب اصلا ساده نیست و علی رغم دستاوردهای قابل توجه در دو دهه گذشته، چالش های مهمی باقیست. این ها به کاهش عدم قطعیت های آزمایش ناشی از تغییرات در ناحیه جریان، بهبود پایداری طولانی مدت و ساخت ابزار جدد برای کالیبراسیون، تنظیم و تثبیت جریان سنج های چندفازی است. این کار به دو مسئله نخست با استفاده از تضعیف و پراکندگی پرتو گاما می پردازد.

امکان پذیری استفاده از پرتو های گامای متعدد برای شناسایی نوع ناحیه جریان ثابت شده است. یک چشمه 241Am با گسیل اصلی در  59.5 keV به کار می رود چون این انرژی نسبتا کم، تنظیم موثر و درنتیجه شکل دهی مناسب پرتوها و نیز آشکارسازی های فشرده را ممکن می سازد. یک آشکارساز بطور قطری در برابر چشمه  قرار داده می شود در حالی که دومین آشکارساز و در نهایت سومی در کناره ها قرار داده می شوند به طوری که این پرتوها به دیواره لوله نزدیک باشند. درنتیجه اصل مقایسه شدت های اندازه گیری شده از این آشکارسازها ساده است که از طریق آن ، توزیع سطح مقطعی لحظه ای مایع-گاز مشخص می شود.

شوری متغیر آب چالش دیگری برای اغلب جریان سنج های چند فازی است زیرا بر محاسبات کسر حجمی بر اساس پرتو گاما، رسانندگی الکتریکی و دیگر اندازه گیری ها تاثیر می گذارد. روش های اندکی برای حل این چالش وجود دارند و روش ارائه شده بر اسسا ترکیب اطاعات حاصل از پرتوهای گامای عبوری و پراکنده از یک چشمه 241Am است. نشان داده شده است که کسر حجمی گاز را می توان مستقل از تغییرات موجود در شوری آب  مشخص نمود.

1-مقدمه

اندازه گیری جریان چند فازی لوله گاز ، نفت و آب اصلا ساده نیست و علی رغم دستاوردهای قابل توجه در دو دهه گذشته، چالش های مهمی باقیست. این ها به کاهش عدم قطعیت های آزمایش ناشی از تغییرات در ناحیه جریان، بهبود پایداری طولانی مدت و ساخت ابزار جدد برای کالیبراسیون، تنظیم و تثبیت جریان سنج های چندفازی است. این کار به دو مسئله نخست با استفاده از تضعیف و پراکندگی پرتو گاما می پردازد. ...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


MULTIPLE GAMMA-RAY BEAM

ثبت سفارش جدید