Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " تربيت بدنی و علوم ورزشی " با موضوع " مقایسه ای بین تهویه و ضربان قلب به عنوان شاخصی از جذب اکسیژن در طول شدت های مختلف تمرین " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مقایسه ای بین تهویه و ضربان قلب به عنوان شاخصی از جذب اکسیژن در طول شدت های مختلف تمرین
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Sports Science and Medicine
سال انتشار
2010
کد محصول
1001044
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
676 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف این مطالعه بررسی رابطه ی بین تهویه  (VE)و جذب اکسیژن (VO2)  [VO2=f (VE)]  با رابطه ی بین ضربان قلب (HR) و جذب اکسیژن(VO2)  [VO2=f (HR)]  است.  هر یک از آزمودنی ها سه نوع فعالیت با شدت های مختلف را انجام دادند.(راه رفتن بدون بار، راه رفتن همراه بار و فعالیت یکنواخت). VO2، VE و HR پیوسته توسط کالری سنجی غیر مستقیم و یک الکتروکاردیوگرام اندازه گیری می شدند. به منظور مقایسه ی  دو رابطه یVO2 = f (VE) وVO2 = f (HR) ، رگرسیون های خطی و ضریب تخمین (r²) مربوط به زمان جلسه(r²session)  و ضریب تخمین آزمودنی(r²subject)   محاسبه شدند . نتایج نشان دادند که برای فعالیت های دارای حالت یکنواخت مصرف اکسیژن (راه رفتن همراه بار یا بدون آن به مدت 3یا 6 دقیقه،P<0.01 ) و برای فعالیت های بدون حالت یکنواخت مصرف اکسیژن(راه رفتن همراه بار یا بدون آن به مدت 1 دقیقه و فعالیت یکنواخت،P<0.05 r²session در رابطه ی VO2 = f (VE) به میزان قابل توجهی بالاتر از مقدار آن در رابطه یVO2 = f (HR)  بود. تهویه( VE) در مقایسه با ضربان قلب (HR) همبستگی بیشتری با  VO2دارد. این رویکرد نوید بخشی است جهت توسعه ی روشی نوین به منظور تخمین مصرف انرژی.

1-مقدمه

 فعالیت ورزشی متغیرترین بخش از انرژی مصرفی انسان (EE ) را نشان می دهد(22). محاسبه ی دقیق انرژی مصرفی مرتبط با فعالیت ورزشی چالش بزرگی است،که البته در فعالیت های سبک یا یکنواخت چالشی بزرگ تر است. برای محاسبه ی انرژی مصرفی در طول فعالیت هایی با شدت های مختلف مولفه های بسیاری عنوان شده است. آب نشان دار دوتایی (DLW)و روش های کالری سنجی غیر مستقیم که به عنوان مقیاس های استاندارد ویژه ی انرژی مصرفی در نظر گرفته شده اند(37)، در ارزیابی انرژی مصرفی افراد در موقعیت های عادی مورد استفاده قرار نمی گیرند.کالری سنجی غیر مستقیم نمی تواند افراد عادی را به راحتی مورد ارزیابی قرار دهد؛ حال آنکهDLW، اطلاعات مربوط به الگو، تکرار و شدت فعالیت ورزشی را فراهم نمی کند. ابزارهای سبک و ارزان تری به وجود آمده اند که تخمین انرژی مصرفی افراد را در موقعیت های عادی ممکن ساخته اند. حس گرهای الکترونیکی حرکت تلاش می کنند تا حرکات بدن انسان را به منظور تخمین  شمارگان و انرژی مصرفی کل مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند (5،7،24،25). متاسفانه این حس گر ها در تشخیص حرکات بازو یا فعالیت بیرونی انجام شده در وزنه برداری یا هل دادن اشیا، که ممکن است اجزای قابل توجهی از سبک زندگی فعال را نشان دهد، ناتوانند(4). ابزارهای جدید قادرند که عوامل بیومکانیکی و فیزیولوژیکی را با یکدیگر مرتبط سازند . آکتی هرت و سن سور ویر اندازه گیری مولفه های فیزیکی را با دستگاه شتاب سنج ارتباط دادند. این ابزار در مقایسه با حس گر های های الکترونیکی حرکت که قبلا استفاده می شد، نتایج بهتری را فراهم آوردند. اما تفاوت ها هنوز هم در مقایسه با روش های مرجع اندازه گیری می شوند...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید



این مقاله ترجمه شده تربيت بدنی و علوم ورزشی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





light to moderate intensities
steady state activities
non-steady state activities

ثبت سفارش جدید