Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " رویکرد جدید شیرین سازی عمیق بنزین، سوخت دیزل و جت با استفاده از جذب انتخابی جهت کاربرد در سوخت های فوق العاده تمیز و پیل سوخت سلولی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رویکرد جدید شیرین سازی عمیق بنزین، سوخت دیزل و جت با استفاده از جذب انتخابی جهت کاربرد در سوخت های فوق العاده تمیز و پیل سوخت سلولی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Catalysis Today
سال انتشار
2002
کد محصول
1001124
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
671 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

به منظور کاهش گوگرد در سوخت های هیدروکربنی مایع )بنزین، سوخت دیزل و سوخت جت ( برای تولید سوخت های حمل و نقل فوق العاده تمیز و برای کاربردهای سلول سوختی، ما فرآیند سولفور زدایی جدیدی را با جذب انتخابی برای حذف سولفور بنام (SARS) مورد بررسی قرار دادیم. برای جذب گوگرد از سوخت دیزل، بنزین و سوخت جت یک جاذب در دمای اتاق استفاده شد. نتایج نشان می دهد که انتقال جاذب های پایه فلزی در این کار برای جذب انتخابی ترکیبات گوگردی توسعه یافته اند و حتی برای حذف ترکیبات گوگردی نسوز یا مقاوم به حرارت در سوخت موتورهای دیزلی نیز مؤثر هستند. فرآیند جذب انتخابی حذف گوگرد می تواند در حذف این ترکیبات از سوخت های هیدروکربنی مایع، در دمای محیط و فشار اتمسفر، با کمترین سرمایه گذاری و هزینه عملیاتی  صورت پذیرد. بر اساس مطالعه حاضر، یک فرآیند یکپارچه جدید بعنوان هدف نهایی، جهت سولفور زدایی از سوخت های فسیلی مایع در پالایشگاهی درآینده است؛ که ترکیبی از دو فرآیند جذب انتخابی ترکیبات گوگردی (SARS) و سولفور زدایی هیدروژنی از برش های گوگرد متمرکز (HDSCS) است.  از (SARS) ممکن است در محل ها یا صفحات حذف گوگرد از سوخت و در سیستم های سلول سوختی نیز استفاده شود.

1- مقدمه

سولفورزدایی عمیق سوخت های حمل و نقل مورد توجه جامعه تحقیقاتی در سراسر جهان قرار گرفته و با توجه به مقررات فزاینده و دقیق وضع شده در ویژگی و ترکیبات سوخت و همچنین با هدف حفاظت از محیط زیست در بسیاری از کشور ها این توجه رو به افزایش است. به تازگی با توجه به قوانین صادره از سوی آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا در سال 2006، کاهش گوگرد از میانگین کنونی آن در بنزین از ppm))300 w/ v: 1/1.000.000)) به (ppm) 30 الزامی می باشد. همچنین محتوی گوگرد سوخت های موتور های سنگین از حد فعلی 500 باید به ppmw 15 (یک قسمت در میلیون وزنی) کاهش یابد [1].

با توجه به فناوری موجود امکان سولفور زدایی از بنزین تا حد کمتر از ppmw30 بوسیله فرآیندهای تصفیه هیدروژنی رایج وجود دارد. مشکل عمده در سولفورزدایی عمیق بنزین در فناوری های متداول تصفیه هیدروژنی، کاهش عدد اکتان با توجه به اشباع شدن آلکان های بنزین سنگین در فرآیند کراکینگ کاتالیزوری سیال می باشد که سبب مصرف بیشتر هیدروژن نیز خواهد شد [2].

 فناوری تصفیه هیدروژنی به سختی مقدار گوگرد را برای سوخت های دیزلی به کمتر از ppmw 15 کاهش می دهد. زیرا ترکیبات باقیمانده گوگرد در سوخت دیزل با مقدار ppmw500 درسطح S ترکیبات گوگردی مقاوم و نسوز هستند..

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Adsorption
Desulfurization
Fuel cell
Gasoline
Diesel fuel
Jet fuel

ثبت سفارش جدید