Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مجموعه مهندسی كشاورزی " با موضوع " مدیریت خشکسالی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مدیریت خشکسالی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Euroean Water
سال انتشار
2006
کد محصول
1001146
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
322 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مطالعات ده سال اخیر نشان داده اند که دو برابر شدن دی اکسید کربن در اتمسفر متاثر از استفاده ی فراوان از هیدرو – کلروفلئوروکربن ها است که سبب شده است دمای کره زمین در فاصله ی 40 تا 60 سال اخیر 1.5 تا 4 درجه افزایش یابد. به عنوان یک نتیجه از این واقعه باید گفت کشورهای خاصی در معرض سیلاب قرار می گیرند در حالی که برخی دیگر از خشکی رنج می برند. مدیریت خشکی می تواند اثرات خشکی را کاهش دهد. با نگریستن از این زاویه ایده یک مدیریت پایدار تلفیقی باید سیستم های ارائه ی دهنده ی خدمات آبی را در یک پریود زمانی طولانی هدایت کند. بنابراین فراهم کردن فعالیت های زیر باید مورد توجه قرار گیرد: 1. استقرار یک سیستم تلفیقی پایش اقلیم، 2. استقرار یک مرکز کاهش خشکی ملی / منطقه ای، 3. کشف دوباره ی منابع، 4 پیش بینی خشکی: جهت گیری های امروز و آینده، 5 تلاش های امروزین برای پایش و همآهنگ کردن واکنش ها به خشکی، 6. آموزش افراد هدف، 7. تبادل تجربه. در این مطالعه پس از دادن اطلاعات مختصری درباره ی خشکی برخی از استراتژی های مدیریتی برای کاهش دادن اثرات آن باید مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این وضعیت این استراتژی ها در ترکیه هم بحث شده است.

1-مقدمه

خشکسالی یک پدیده ی هیدرولوژیکی پیچیده ی مربوط به اقلیم، آب و کاربری زمین است (Grigg, 1996). بنابراین مدیریت آن مستلزم یک همکاری برای فراهم کردن، سهیم شدن و نگهداری از منابع آب، غذا و دارو است. خشکی می تواند سبب وقوع فاجعه های غیر قابل جلوگیری شود، آن به آسانی تا زمان رسیدن به میانه هایش تشخیص داده نمی شود. اثرات این پدیده می تواند بر روی برخی از ناحیه های صنعتی یا کشاورزی، شهرها، دهکده ها یا بر روی کل کشور براساس کاربری آب مانند آبیاری، آب قابل شرب، برقابی، استفاده ی صنعتی، تفرج و حیات وحش دیده شود.

خشکی یک مشکل ادامه دار و جدی در همه ی جهان است، این پدیده یک پدیده ی هیدرولوژیکی معمولی است که ناشی از فقدان برنامه ریزی و مدیریت است. هیچ منطقه ای در برابر خشکی و سیلاب ها ایمن نیست. مواجهه شدن با خشکی باید طی یک پروسه انجام شود نه یک پروژه که با خشکی شروع و خاتمه یابد (Grigg, 1996).

هر خشکسالی مجموعه ی مشخصی از اثرات را ایجاد می کند که آن هیچ ارتباطی به شدت، طول مدت و گسترش مکانی آن ندارد، بلکه آن بیشتر به تغییر شرایط اجتماعی بستگی دارد. خشکسالی به وسیله ی دامنه ی گسترده ای از فاکتورهای اجتماعی و فیزیکی مانند رویکزدهای دموگرافیک و مشخصه های جغرافیایی تعریف می شود. یکی از چالش های برنامه های مقابله با خشکی درک اثرات مستقیم و غیر مستقیم آن است...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید



این مقاله ترجمه شده مجموعه مهندسی كشاورزی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


drought
management
global warming
forecasting

ثبت سفارش جدید