Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اجتماعی " با موضوع " مد " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مد
نویسنده/ناشر/نام مجله :
The American Journal of Sociology
سال انتشار
1957
کد محصول
1003049
تعداد صفحات انگليسی
19
تعداد صفحات فارسی
26
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
PDF+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

Fashion is a form of imitation and so of social equalization, but, paradoxically, in changing incessantly, it differentiates one time from another and one social stratum from another. It unites those of a social class and segregates them from others. The eliete initiates fashion and, when the mass imitates it in an effort to obliterate the external distinctions of class, abandons it for a newer mode-a process that quickens with the increase of wealth. Fashion does not exist in tribal and classless societies. It concerns externals and superficialities where irrationality does no harm. It signalizes the lack of personal freedom; hence it characterizes the female and the middle class, whose increased social freedom is matched by intense individual subjugation. Some forms are intrinsically more suited to the modifications of fashion than others: the internal unity of the forms called "classic" makes them immune to change

چکیده

مد یک شکلی از تقلید و از اینرو برابر سازی اجتماعی می باشد اما مد در حالت متناقض در یک زمان با زمانی دیگر و یک لایه اجتماعی با لایه دیگر متفاوت می باشد . مد آندسته از طبقات اجتماعی را متحد می سازد و آنها را از موارد دیگر مجزاء می سازد . یک فرد نخبه به ابتکار یک مد مبادرت می ورزد و زمانی که گروهی از مردم از مد در یک تلاش برای از بین بردن تمایزات بیرونی طبقه تقلید می کنند و آن را برای یک حالت جدید تر متوقف می سازند – فرآیندی که با افزایش ثروت تسریع می شود . مد در جوامع قبیله ای و بدون طبقه اجتماعی  وجود ندارد . مد به ظواهر و جنبه های سطحی مربوط می شود که در آنجا نامعقولی آسیبی وارد نمی کند . کمبود آزادی شخصی در مد مشهود می باشد ؛ از اینرو زنان و طبقات متوسطی را مشخص می سازد که آزادی اجتماعی فزاینده اشان از طریق مطیع سازی فردی هماهنگ می گردد . بعضی ها فرم ها به طور ذاتی برای اصلاحات مد بجای موارد دیگر متناسب تر هستند : سازگاری داخلی شکل ها که " کلاسیک " نامیده شد ، آنها را در برابر تغییر ایمن می کند .

مقدمه

فرمول کلی که مطابق با آن به طور معمول جنبه های متفاوت ذهن فردی و همچنین عمومی ممکن است به طور گسترده ای بیان گردند عبارتند از : ما دو نیروی مخالف را به رسمیت می شناسیم که هر یک از نیرو ها اگر ساده باقی ماندند ، به حد غایی نزدیک خواهند شد و آن از طریق محدودیت دوجانبه دو نیرو می باشد که مشخصه های ذهن فردی و عمومی حاصل می گردند . ما به طور دایمی در جستجو نیرو های نهایی یا همان آرزو های اساسی هستیم که کل اقدام ما توسط یکی از این نیرو ها  کنترل می شود . اما در هیچ یک از مواردی که ما انجام دادیم یک نیروی تکی را نمی یابیم که به بیان کاملا مستقل دست یابد و از اینرو ما متعهد شدیم تا بخش عمده فاکتور ها را جداسازیم و میزان نسبی را مشخص سازیم که هر یک با این میزان بایستی بازنمایی داشته باشد . ما برای انجام این کار بایستی میزان محدودیت اجراء شده از طریق اقدام متقابل بعضی از دیگر نیرو ها و همچنین تاثیر اعمال شده از طریق نیروی آخر بروی نیروی ابتدایی را محقق می سازد


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اجتماعی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم اجتماعی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




social equalization
social stratum
fashion

ثبت سفارش جدید