Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,540,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اجتماعی " با موضوع " قشربندی اجتماعی و مصرف فرهنگی: موسیقی در انگلستان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
قشربندی اجتماعی و مصرف فرهنگی: موسیقی در انگلستان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
European Sociological Review
سال انتشار
2007
کد محصول
1003050
تعداد صفحات انگليسی
19
تعداد صفحات فارسی
26
قیمت بر حسب ریال
1,540,000
نوع فایل های ضمیمه
PDF+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

In this article we use recent survey data to test three arguments on the relationship between social stratification and cultural consumption: i.e. what we label as the homology, individualization and omnivore–univore arguments. We note various conceptual and methodological problems in the ways these arguments have been advanced, and stress in particular the importance of maintaining the Weberian distinction between class and status. We concentrate on musical consumption and apply latent class models to identify types of musical consumer. We then examine the social character of these types through a regression analysis that includes a range of demographic and stratification variables. As would be anticipated from a Weberian standpoint, type of musical consumption proves to be more closely associated with status, and also with education, than with class. In general, our results provide little support for the homology or individualisation arguments. They are more consonant with the omnivore univore argument, although a number of qualifications to this are also suggested

چکیده

در مقاله ی حاضر داده های پژوهشی اخیر را  جهت تست 3 نوع استدلال فرهنگی  بکار می گیریم. این استدلال ها درباره ی رابطه ی بین قشربندی اجتماعی و مصرف فرهنگی می باشد و آن ها را استدلال هم ساخت شناسی, استدلال منفرد سازی و استدلالی که مربوط به افراد خواهان یک نوع فرهنگ _ و یا انواع فرهنگ ها است می نامیم.درنحوه ی  ارائه ی استدلال ها مسائل مفهمو می و اسلوب شناسی وهمچنین حفظ تمایز وبرین بین طبقه و پایگاه اجتماعی ازاهمیت خاصی برخوردار است.در این مقاله بیشتر تمرکز ما معطوف به مصرف موسیقی است بطوری که درراستای شناسایی انواع مصرف کنندگان موسیقی از مدل های کلاس پنهان استفاده می کنیم.سپس از طریق آنالیز رگرسیون که شامل دامنه ی وسیعی از متغیر های جمعیت شناسی و قشربندی اجتماعی است به بررسی آنها می پردازیم.همانطور که دیدگاه وبرین پیش بینی کرده است نوع مصرف موسیقی در مقایسه با طبقه ی اجتماعی, رابطه نزدیک تری با پایگاه اجتماعی و تحصیلات دارد.بطور کلی نتایج مطالعات ما حمایت کمتری نسبت به استدلال های هم ساخت شناسی و منفرد سازی نشان می دهد و با استدلال مربوط به چند فرهنگی و تک فرهنگی هم خوانی بیشتری دارد.

مقدمه

در نوشته های مربوط به مسائل اجتماعی که به رابطه ی بین قشربندی اجتماعی و مصرف و ذائقه ی فرهنگی می پردازند, شناسایی و تشخیص این 3 استدلال اصلی و رقیب ,گرچه با روش های مختلف, امکان پذیر است.برای سهولت بیشتر ابتدا به استدلال هم ساخت شناسی , سپس به استدلال منفرد سازی و نهایتا به استدلال مربوط به چند فرهنگی و تک فرهنگی خواهیم پرداخت و با ارائه ی خلاصه ای از این 3 موضع وارد بحث اصلی خواهیم شد.و همچنین به مشکلات و مسائل اسلوب شناسی و مفهومی مبنی بر این که چگونه با این مشکلات روبرو شویم توجه خواهیم کرد. سپس نگاهی به گزارش نتایج حاصل از پروژه ی پژوهشی درگیر به مصرف فرهنگی در جامعه ی معاصر انگلستان خواهیم انداخت.اگرچه این نتایج تنها محدود به حوزه ی خاصی از مصرف فرهنگی , حوزه ی موسیقی , است اما ما معتقد هستیم که دارای مزایای استراژیکی برای ارزیابی مباحث کنونی است….


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اجتماعی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم اجتماعی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



social stratification
cultural consumption

ثبت سفارش جدید