Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم تربيتی " با موضوع " هوش هیجانی، رضایت از زندگی و فرسودگی در بین دانشجویان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
هوش هیجانی، رضایت از زندگی و فرسودگی در بین دانشجویان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Procedia - Social and Behavioral Scie
سال انتشار
2015
کد محصول
1004905
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
8
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
365 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

This research investigates the relationship between emotional intelligence, burnout and satisfaction with life among university students. Emotional intelligence is related to better adjustment or success in academic settings. High levels of emotional intelligence are associated with lower levels of anxiety, stress, burnout and with higher levels of satisfaction with life. The results led to the idea of a mediation model, academic burnout mediating the relationship between emotional intelligence and life satisfaction. Overall, the results of this study highlighted the possibility to identify students who are at risk regarding their high level of burnout or their low level of life satisfactio

چکیده

این پژوهش به بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی، فرسوگی، و رضایت از زندگی در بین دانشجویان می پردازد. هوش هیجانی با تطبیق بهتر و یا موفقیت در محیط های دانشگاهی بستگی دارد. سطوح بالای هوش هیجانی با سطوح پایین تر اضطراب، استرس، فرسودگی شغلی و سطح بالاتر رضایت از زندگی ارتباط دارد. نتایج به یک مدل واسطه ای انجامید. به این صورت که فرسودگی دانشگاهی رابطه ی بین هوش هیجانی و رضایت از زندگی را تعدیل می کرد. به صورت ملی، نتایج ما در این پزوهش بر احتمال شناسایی دانشجویانی تاکید دارد که با توجه به سطح بالای فرسودگی و یا سطح پایین رضایت از زندگی در معرض خطر می باشند.

1-مقدمه

هوش هیجانی نقش مهمی در محیط های دانشگاهی، یعنی در فرسودگی، تطبیق تحصیلی و رضایت از زندگی دارد. از دیدگاه سالوری و مایر (1990) هوش هیجانی نشان دهنده ی توانایی برای نظارت بر احساسات و عواطف و استفاده از آنها برای هدایت تفکر و کنش ها دارد. پژوهش های قبلی نشان می دهند که هوش هیجانی ابعاد رضایت از زندگی و فرسودگی را پیش بینی می کند و تاثیر حمایتی بر استرس و واکنش به استرس دارد. هوش هیجانی درباره ی ادراکات افراد از توانایی ها و مهارتهای عاطفی و تمایلات رفتاری می باشد که بر توانایی آنها برای پرداختن به شیوه ی موفقیت آمیز به فشارها و تقاضاها تاثیر می گذارد. این پژوهش نشان داد که هوش هیجانی با تطبیق بهتر و یا موفقیت در محیط های تحصیلی ارتباط دارد...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم تربيتی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم تربيتی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Academic settings
burnout
emotional intelligence
satisfaction with life

ثبت سفارش جدید