Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مواد و متالوژی " با موضوع " به کارگیری تحلیل های دیلاتومتری به منظور مطالعه استحاله های فازی جامد-جامد در فولادها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
به کارگیری تحلیل های دیلاتومتری به منظور مطالعه استحاله های فازی جامد-جامد در فولادها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Materials Characterization
سال انتشار
2002
کد محصول
1005314
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
5 مگا بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

This article outlines the use of dilatometry in solid–solid phase transformation research in steel. It describes how dilatometric data are interpreted, with an emphasis on continuous heating and cooling transformation diagrams. These diagrams show the microstructural constituents that result from given heating and cooling conditions, and are an invaluable tool for the metallurgist in characterizing steels with respect to their response to heat treatments. Several practical examples and applications of dilatometry in steel research are briefly described in this work

چکیده

در این مقاله، استفاده از دیلاتومتری برای مطالعه استحاله های فازی جامد-جامد در فولادها بررسی شده است. در این مقاله چگونگی تفسیر داده های دیلاتومتری، با تأکید بر دیاگرام های استحاله ای پیوسته گرمایشی و سرمایشی، شرح داده شده است. این دیاگرام ها اجزای ریزساختاری ناشی از شرایط گرمایشی و سرمایشی مشخص را نشان می دهند؛ به همین دلیل این دیاگرام ها،به دلیل کاربرد مفید در تعیین مشخصه های فولادها با توجه به عملیات حرارتی انجام گرفته روی آن ها، اهمیت زیادی را برای مهندسین متالورژی دارا می باشند. در این مقاله، همچنین چندین مثال عملی از به کارگیری دیلاتومتری در بررسی فولادها، به طور خلاصه آورده شده است.

1-مقدمه

خواص مکانیکی و در نتیجه کاربرد صنعتی فولادها، وابسته به ریزساختار آن ها می باشد. به همین دلیل، مطالعه تمامی جنبه های تغییر و اصلاح ریزساختار فولاد طی عملیات حرارتی، از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. دیلاتومتری یکی از قوی ترین روش ها برای مطالعه استحاله های فازی جامد-جامد می باشد، چون نظارت و مشاهده تمام وقت پیشرفت استحاله را، به صورت تغییرات ابعادی ایجاد شده در نمونه بر اثر اعمال سیکل حرارتی، امکان پذیر می سازد...



این مقاله ترجمه شده مهندسی مواد و متالوژی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



study of solid–solid phase transformations in steels

ثبت سفارش جدید