Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " اثر انرژی پاک تلفیقی بر آینده مدیترانه - استخراج آب زمین گرمایی دوره آلبین در جنوب الجزیره " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثر انرژی پاک تلفیقی بر آینده مدیترانه - استخراج آب زمین گرمایی دوره آلبین در جنوب الجزیره
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Energy Procedia
سال انتشار
2011
کد محصول
1005449
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

The Intercalary Continental aquifer generally called Albian aquifer constitutes the main geothermal resource in South Algeria. Additionally it represents the biggest water reserve in the word. Albian aquifer is used since centuries, especially in the areas where it levels like Tidikelt Touat and Gourara. But however in other areas where this aquifer is deep and whose water is hot, the exploitation of the aquifer is rather difficult. As the only geothermal resource in southern Algeria, the Albian aquifer has a lot of interest from geothermal point of view; therefore good knowledge of the different routes of its exploitations is necessary to facilitate future applications of geothermal in the Saharan regions. The present article gives an overview about various modes of exploitation of the Intercalary Continental aquifer and the major problems which have occurred during exploitation. Finally is added discussion about the main applications of geothermal energy in South Algeria based on projects completed or in progress

چکیده

آبخوان قاره ای مازاد که بطورکلی آبخوان آلبین نامیده می شود، منبع اصلی زمین گرمایی را در جنوب الجزیره تشکیل می دهد. علاوه بر این، این آبخوان بزرگترین ذخیره گاه آبی در جهان بشمار می آید. آبخوان آلبین چندین قرن است که مورد استفاده می باشد، بخصوص در مناطقی که سطح آن بالا باشد مانند Tidikelt Touat و Gourara. اما با این وجود، در سایر مناطق که این آبخوان عمیق بوده و آب آن گرم می باشد، استخراج از آن دشوارتر می باشد. از آنجاییکه این آبخوان تنها منبع زمین گرمایی در جنوب الجزیره می باشد، از دیدگاه زمین گرمایی از منافع بالایی برخوردار می باشد؛ بنابراین، شناخت و آگاهی کافی از روش های مختلف استخراج آن برای تسهیل کاربردهای آتی انرژی زمین گرمایی در مناطق جنوبی افریقا، لازم و ضروری می باشد. این مقاله مروری دارد بر روش های مختلف استخراج آبخوان قاره ای و مشکلات مهمی که در مدت زمان استخراج رخ می دهد. درنهایت، بحث هایی درباره کاربردهای اصلی انرژی زمین گرمایی در جنوب الجزیره براساس پروژه های تکمیل شده یا در حال انجام، اضافه شده است.

1- مقدمه

آبخوان قاره ای مازاد، در جنوب الجزیره واقع شده است (شکل 1)، این آبخوان مساحتی حدود 650000 کیلومتر مربع را پوشش می دهد. از لحاظ زمین شناختی، این آبخوان از کربنات ها و ماسه سنگ ها؛ خاک رس آپتین و دولومیت ها و خاک رس آلبین و ماسه سنگ ها تشکیل شده است...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Intercalary Continental
Albian aquifer
Geothermal water
Exploitation

ثبت سفارش جدید