Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
764,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " تشخیص تومور مغزی با استفاده از یکنواخت سازی هیستوگرام و تکنیک پردازش تصویر مورفولوژیکی به کمک کامپیوتر " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تشخیص تومور مغزی با استفاده از یکنواخت سازی هیستوگرام و تکنیک پردازش تصویر مورفولوژیکی به کمک کامپیوتر
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Electronics, Computer and Computation (ICECCO), 2013 International Conference on
سال انتشار
2013
کد محصول
1006529
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
PDF+Word
حجم فایل
583 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

Computer-aided detection (CAD) systems help to radiology experts in mass detection using image processing techniques. This study aims to realize mass detection process on brain MRI (Magnetic Resonance Imaging) images. This paper describes the CAD system that is based on histogram equalization and morphological image processing techniques. The processes are carried out through 125 MR images which are taken from 11 people that are 8 people with tumors, 3 people without tumors. In classification stage which is the last stage of the computer-aided detection systems, 6 classification algorithms are tested in the RapidMiner program, and these algorithms are compared with each other to show CAD system accuracy

چکیده

سیستم های تشخیص به کمک کامپیوتر (CAD) به متخصصان رادیولوژی با تکنیک های پرزادش تصویر در تشخیص توده یاری می رساند. هدف این مطالعه، درک فرایند تشخیص توده روی  تصاویر MRI (تصویربرداری رزونانس مغناطیسی) مغزی است. این مقاله، سیستم های CAD ی که بر پایه یکنواخت سازی هیستوگرام و تکنیک های پردازش تصاویر مورفولوژیک هستند را شرح می دهد. فرایندها روی 125 تصویر MR که از 11 فرد گرفته شده است انجام می شود. از بین این 11 نفر، 8 نفر تومور دارند و 3 نفر بدون تومور هستند. در مرحله طبقه بندی، که آخرین مرحله سیستم تشخیص به کمک کامپیوتر است، 6 الگوریتم طبقه بندی در برنامه RapidMiner مورد آزمایش قرار می گیرند، و برای نشان دادن دقت سیستم CAD با هم مقایسه می  شوند.

1-مقدمه

پردازش تصاویر زیست پزشکی، زمینه ای است که از مهندسی پزشکی و علم کامپیوتر تواما استفاده می کند. تکنیک های پردازش کامپیوتری از طریق پیشرفت هایی که در تصاویر زیست پزشکی و پردازش تصویر بوجود آمده، قدرتمندتر شده اند [1]. پردازش تصاویر پزشکی به یکی از موثرترین روش ها برای مشاهده وضعیت سلامتی افراد تبدیل شده است [2]. با این پیشرفت ها، توده در اعضای داخلی بدن بیمار باشد یا نه، با تکنیک های پردازش تصویر، قابل تشخیص است [1]. در کل به سیستم هایی که چنین فرایندی را انجام می دهند، سیستم های تشخیص به کمک کامپیوتر می گویند. سیستم های CAD ابزاری هستند برای افزایش کارایی پردازش تصاویر پزشکی. هدف این سیستم ها افزایش دقت تشخیص برای یافتن ساختارهای غیر عادی است که ممکن است تومور باشند، و کمک به رادیولوژیست ها ست...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




CAD system
Brain Tumor Detection

ثبت سفارش جدید