Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " یک بررسی: پیش بینی توسعه فناوری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک بررسی: پیش بینی توسعه فناوری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Technological Forecasting & Social Change
سال انتشار
2010
کد محصول
1007792
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
316 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

The term “foresight” has long been used to describe readiness to deal with long-term issues (especially on the part of governments). This term “Technology Foresight” took off in the 1990s, as European, and then other, countries sought new policy tools to deal with problems in their science, technology and innovation systems. Large-scale exercises drew in numerous stakeholders as sources of knowledge and influence, and the prominence of these exercises led to “foresight” being used much more widely to describe futures activities of many kinds. While few new tools and techniques have been developed in these exercises, they represent an unprecedented diffusion of forecasting, planning and participatory approaches to long-term issues. Futures approaches are, in consequence, far more officially acceptable and legitimate than in the past

چکیده

اصطلاح " پیش بینی" از دیرباز برای توصیف آمادگی برای مقابله با مسائل بلند مدت (به خصوص در بخشی دولتی) استفاده شده است. اصطلاح "پیش بینی فناوری" ابتدا در دهه 1990 به کار برده شد؛ که در آن زمان اروپا، و سپس کشورهای دیگر، به دنبال ابزارهای سیاستی جدید برای مقابله با مشکلات موجود در سیستم های علوم، فناوری و نوآوری بودند. عملیات های مقیاس بزرگ،  ذینفعان متعددی را به عنوان منابع دانش به خود جلب کرد و اهمیت این عملیات منجر به آن شد که  "پیش بینی" جهت توصیف فعالیت های آتی مورد استفاده گسترده تری قرار گیرد. در حالی که چندین ابزار و تکنیک های جدید در این عملیات توسعه یافته اند، آنها یک نفوذ بی سابقه ای از پیش بینی، برنامه ریزی و رویکرد مشارکتی به مسائل بلند مدت ارائه کردند. در نتیجه، رویکردهای آتی به مراتب بیشتر نسبت به گذشته قابل قبول و مشروع گردید. 

1-مقدمه

در دهه 1970 و 1980، در مطالعات آتی واحد علوم تحقیقات سیاست (SPRU) در دانشگاه ساسکس مشغول به فعالیت بودم. اغلب کارها اداری و پشت میزی بود. من خوش شانس بودم که در کنار بسیاری از محققان خلاق و روشنگر در جهان که به فرآیندهای نوآوری می پرداختند بودم و در این راستا، من به سرعت در حیطه مطالعات نوآوری غوطه ور شدم. از اواسط دهه 1990، من در موجی از فعالیت پیش بینی تکنولوژی وارد شدم. در این دوره نیز با گروه و شبکه های بزرگی از افراد تعامل داشتم. دیدگاه من به ناچار با این تجارب شکل گرفت، هر چند که تلاش می کردم از طریق بررسی ادبیات و بحث با سایر علما به آنها اعتبار ببخشم. محققان نوآوری در SPRU یک نقش مرکزی را در تغییر اصطلاحات ایفا کردند و در واقع موج فعالیت های پیش بینی که در سراسر جهان وجود دارد را تقسیم بندی نمودند. در اوایل دهه 1980، جان ایروین و بن مارتین به بررسی استفاده از روش آتی سیاستگذاری علم و فن آوری پرداختند...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Foresight
Innovation policy
Innovation studies
Technological forecasting

ثبت سفارش جدید