Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اقتصادی " با موضوع " رابطه بین یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی درونی و بیرونی، هزینه و عملکرد کیفی و سود دهی شرکت " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رابطه بین یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی درونی و بیرونی، هزینه و عملکرد کیفی و سود دهی شرکت
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Int. J. Production Economics
سال انتشار
2015
کد محصول
1007945
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
29
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله در رابطه با تاثیر یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی (IS) بر ایجاد سود دهی شرکت که به دلیل عدم توجه کافی به تاثیرات غیر مستقیم نادیده گرفته شده است، می‌باشد. این تحقیق از مدل سازی معادله ساختاری برای بررسی رابطه بین یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی دورنی و بیرونی، عملکرد هزینه و سود دهی شرکت استفاده می کند. به طور کلی، نتایج بررسی ایمیلی 263 نفر از اعضای "موسسه مدیریت عرضه "، مدل تئوری را تایید نمود. نتایج نشان داد که (الف) یکپارچه سازی IS درونی رابطه مثبت و معنی داری با یکپارچه سازی IS بیرونی داشت، (ب) هم IS درونی و هم IS بیرونی بصورت مثبت و معنی‌دار با عملکرد هزینه  و کیفیت رابطه داشتند، (ج) عملکرد کیفی بصورت مثبت و معنی دار با عملکرد هزینه رابطه داشت و (د) عملکرد هزینه و عملکرد کیفی رابطه مثبت و معنی داری با سود دهی شرکت داشتند. اگرچه تاثیرات مستقیم یکپارچه سازی درونی و بیرونی IS  بر روی سود دهی شرکت قابل توجه نبود،  اما رابطه از طریق عملکرد هزینه و کیفی برقرار می شد که خود نشان دهنده این مساله می باشد که عملکرد هزینه و کیفی به عنوان متغیرهای میانجی گر عمل می کنند. این مطالعه پژوهش یکپارچه سازی IS را با ارائه دیدگاه هایی در خصوص روابطی که یک شرکت از طریق یکپارچه سازی به سود دست می یابدارائه می کند.

1-مقدمه

 فناوری اطلاعات به طور قابل توجهی برای تسهیل هماهنگ سازی های درونی یک شرکت، افزایش یکپارچه سازی بیرونی با  بخش خارجی (مشتری ها، کارپردازان) و افزایش تصمیم سازی بین اعضای زنجیره عرضه مورد استفاده قرار گرفته است. (لی و دیگران 2005). در حقیقت طبیعت این پدیده با استفاده روز افزون از سیستم های اطلاعاتی برای اهداف یکپارچه سازی مشخص می گردد، که شامل  زیر ساخت های سیستم های اطلاعاتی (مثل ابزارهای تبادل داده، ارتباط شبکه ای، ساختارهای استاندارد داده، استانداردهای برنامه نویسی)، نرم افزارهای سیستم های اطلاعاتی (مثل سیستم های اطلاعاتی جامع سازمانی مانند SAP)، و کاربردهای سیستم های اطلاعاتی (مثل، سیستم های مدیریت پایگاه داده مرکزی، مبادله الکترونیکی داده ها (EDI)، سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر وب با اینترنت) می شود...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم اقتصادی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Information systems integration
Quality performance
Cost performance
Firm profitability

ثبت سفارش جدید