Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,281,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " رهبری خدمتگزار، فضای اعتدالی نظام مند، فضای خدمت رسانی، اخلاق کارمندی و رفتار شهروندی سازمانی: یک بررسی سطح مقطعی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رهبری خدمتگزار، فضای اعتدالی نظام مند، فضای خدمت رسانی، اخلاق کارمندی و رفتار شهروندی سازمانی: یک بررسی سطح مقطعی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Applied Psychology
سال انتشار
2010
کد محصول
1008350
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
35
قیمت بر حسب ریال
1,281,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
331 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

This study tests the influence of servant leadership on 2 group climates, employee attitudes, and organizational citizenship behavior. Results from a sample of 815 employees and 123 immediate supervisors revealed that commitment to the supervisor, self-efficacy, procedural justice climate, and service climate partially mediated the relationship between servant leadership and organizational citizenship behavior. Cross-level interaction results revealed that procedural justice climate and positive service climate amplified the influence of commitment to the supervisor on organizational citizenship behavior. Implications of these results for theory and practice and directions for future research are discussed

چکیده

این مطالعه اثر رهبری خدمتگزار را بر روی فضای دو گروه می­ سنجد، اخلاق کارمندی، و رفتار شهروندی سازمانی. نتایج نمونه­ ی 815 تایی از کارمندان و 123 تایی از سرپرستان بی ­واسطه نشان داد که تعهد به سرپرست، خودکارآمدی، فضای اعتدالی نظام­ مند، و فضای خدمت رسانی تا حدی بر رابطه ­ی بین رهبری خدمتگزار و رفتار شهروندی سازمانی تأثیر گذار بود. نتایج متقابل در سطح مقطعی نشان داد که فضای اعتدالی نظام­ مند و فضای خدمت رسانی مثبت، تأثیر تعهد به سرپرست یا رفتار شهروندی سازمانی را چندین برابر می ­کند. مفاهیم این نتایج در تئوری و عمل و جهت­ دهی به تحقیقات آتی مورد بحث قرار گرفته است.

1-مقدمه

کارمندانی که فراتر از الزامات شغلی رسمی خود به یک سازمان خدمت می ­کنند به طور روزافزونی به موضوع مورد علاقه ­ی محققان و مدیران تبدیل شده ­اند. (گرنت و مایر، 2009؛ هافمن، بلیر، مریاک، و وهر، 2007؛ ایلایز، ناهرگانگ، و مورگسان، 2007). یکی از دلایلی که رفتار کار اختیاری کارکنان چنین توجهی را به خود جلب کرده است این است که این امر به شدت با عملکرد وظیفه مرتبط است. در واقع، اخیرا یک متاآنالیز نشان داد که رفتار های شهروندی سازمانی (OCBs) به طور مثبت با عملکرد کارکنان و بهره وری سازمانی، بهره­ وری، و رضایت مشتری در ارتباط است (ان. پی. پدساکف، ویتینگ، پدساکف، و بلوم، 2009). این نتایج بر اهمیت توسعه و ترویج رفتار های تعاونی و سودمند در تنظیمات سازمانی تصریح می ­نماید... 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






servant leadership
leadership
climate
organizational citizenship behavior
cross-level research

ثبت سفارش جدید