Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " اثر نرم‌کننده‌ها و توپوگرافی سطحی بر روی قابلیت پاک‌سازی PVC " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثر نرم‌کننده‌ها و توپوگرافی سطحی بر روی قابلیت پاک‌سازی PVC
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Applied Surface Science
سال انتشار
2007
کد محصول
1008421
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

A quantitative radiochemical measuring procedure was used to investigate soil adhesion on laboratory-made polyvinyl chloride (PVC) surfaces. The materials contained different plasticizers and microstructures. Both the quality and amount of plasticizers and the microstructure affected the cleanability of the PVC samples. The surface topography and structures were examined with a contact angle meter, atomic force microscopy (AFM) and a contact profilometer

چکیده

روش ‌های اندازه‌ گیری رادیو شیمیایی برای بررسی چسپندگی خاک بر روی سطح پلی ‌وینیل ‌کلراید (PVC)های ساخته شده در آزمایشگاه، به کار گرفته شد. این مواد حاوی روان کننده ‌ها و میکروساختار های مختلفی می ‌باشد. هر دو متغیر کیفیت و میزان نرم‌ کننده و میکرو ساختار ها بر روی پاکسازی نمونه ‌های PVC تاثیرگذار هستند. توپوگرافی سطحی و ساختار این مواد را با سیستم سنجش زاویه ‌ی تماس، میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) و پروفایلومتر تماسی مورد آزمایش قرار گرفت.

1-مقدمه

مواد PVC دومین ماده‌ ی پرمصرف پلاستیکی جهان به شمار می ‌رود ]1[. یکی از معایب این مواد تمایل آنها به رسوب کردن است ]2[. به عنوان مثال، ترکیبات محلول در چربی تمایل دارند تا در PVC پخش شوند. مقاومت محصولات PVC در برابر خاک تحت تاثیر هرکدام از ترکیبات فرمول، مانند، نرم‌کننده، پایدارکننده، پرکننده، حجم دهنده، روان‌ کننده، آنتی ‌اکسیدان ‌ها و رنگ قراد دارد. کالتی و همکارانش ]3[ نشان دادند که مقاومت سطوح PVC شدیدا تحت تاثیر نرم‌کننده قرار دارد. اگر از حل‌شدن خاک توسط نرم‌کننده جلوگیری شود مقاومت PVC در برابر خاک افزایش می ‌‌یابد. روش دیگر برای افزایش مقاومت خاک استفاده از روکش تمیزی است که نرم ‌کننده کمتری دارد،. با این وجود باز هم نرم‌ کننده‌ ها می ‌توانند در دمای بالاتر در سطوح پخش شده و باعث رسوب شوند. از سایر پلاستیک‌ ها مانند اورتان، ترکیبات اکرلیک، وینیل اکرلیک و پلی ‌استرها می ‌توان به عنوان روکش استفاده کرد. فعالیت سه‌ گانه‌ ی اورتان، مونومر اکریلیک به همراه اسید کربوکسیلیک باعث افزایش و بهبود مقاومت PVC در برابر خاک می ‌شود...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید