Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,281,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فلسفه " با موضوع " بهره وری و عدالت در سلامت: ملاحظات فلسفی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بهره وری و عدالت در سلامت: ملاحظات فلسفی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Encyclopedia of Health Economics
سال انتشار
2014
کد محصول
1008707
تعداد صفحات انگليسی
27
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
1,281,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
490 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

Efficiency and equity are central concepts for the normative assessment of health policy. Drawing on the work of academic philosophers and philosophically sophisticated economists, this article identifies important philosophical questions implicated by the notions of efficiency and equity and then summarizes influential answers to them. Promising avenues for further philosophical research are also highlighted, especially in the context of health equity and its elusive ethical foundations

چکیده
بهره ­وری و عدالت از مفاهیم محوری برای ارزیابی اصولی سیاست ­های بهداشتی و درمانی هستند. این مقاله با توجه به آثار فیلسوفان دانشگاهی و اقتصاددانان با نظرات پیچیده فلسفی، پرسش ­های مهم فلسفی مطروحه توسط مفاهیم بهره­وری و عدالت را شناسایی می­ کند و سپس به طور خلاصه به پاسخ­ های تأثیرگذار آنها می­ پردازد. همچنین راهکارهای امید بخش به ویژه در زمینه عدالت در سلامت و بنیادهای اخلاقی مبهم آن، برای پژوهش ­های فلسفی بیشتر مشخص شده ­اند.

1-مفاهیم بهره­ وری

مفهوم روزمره بهره­ وری نسبتا ساده است. این مفهوم دربرگیرنده­ ی بهینه­ سازی رابطه سود با زیان، و همچنین اجتناب از اتلاف می­ باشد. در محدوده­ ی اقتصاد، مفاهیم تخصصی­ تر بهره­ وری شامل بهره ­وری تخصیصی (پارتو) و توان بهره ­وری پارتو می ­شوند. اینها مفاهیم محوری برای تجزیه و تحلیل هزینه-سود (CBA) هستند که به دنبال شناسایی بهره­ وری ­ها در حوزه ­های گوناگون سیاست­ گذاری می ­باشند. CBA مزایای هر حوزه سیاست ­گذاری را به معادل پولی تبدیل و فرض می ­کند که بیشینه ­سازی مزایای کلی درآمد نقدی یک هدف ارزشمند است (حتی اگر تنها هدف ارزشمند نباشد). در مقابل، تجزیه و تحلیل ­های یک حوزه ­ی خاص در جستجوی سیاست ­های محلی کارآمد هستند و اغلب مفهوم هزینه بهره ­وری یا مقرون به صرفه بودن را به کار می ­برند...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فلسفه در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید