Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,787,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " ژئوفيزيك و هواشناسی " با موضوع " یک شاخص بندالی تعیین شده به صورت عینی و اقلیم شناسی مربوط به آن در نیم کره شمالی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک شاخص بندالی تعیین شده به صورت عینی و اقلیم شناسی مربوط به آن در نیم کره شمالی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
JOURNAL OF CLIMATE
سال انتشار
2000
کد محصول
1008920
تعداد صفحات انگليسی
23
تعداد صفحات فارسی
55
قیمت بر حسب ریال
1,787,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
11 مگا بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

A modified blocking index is defined based on vertically integrated potential vorticity. The application of this index identifies blocking activity over the Northern Hemisphere during all seasons. The index is developed by systematically identifying the magnitude and spatial scale that best characterizes persistent anticyclonic circulation anomalies in different seasons. By applying a systematic approach to the detection of blocking, the interannual, seasonal, and intraseasonal patterns of blocking frequency across the Northern Hemisphere are able to be characterized. The results are consistent with previous studies in finding that blocking is more frequent in the cold season months than in the warm season, although the results suggest that blocking occurs much more frequently in the summer and fall than many studies have previously reported. By examining blocking frequency monthly, interesting patterns of intraseasonal variability are found, especially over the central Pacific in August and the eastern Pacific in September and October, where blocking is nearly as frequent as in the winter. Possible explanations for this intraseasonal variability are discussed

چکیده

یک شاخص بندالی اصلاح ­شده بر اساس تاوایی پتانسیل یکپارچه عمودی تعریف می­ شود. استفاده از این شاخص سبب شناسایی فعالیت بندالی در طول همه فصول در نیم­ کره شمالی می­ شود. این شاخص با تعریف سیستماتیک از بزرگی و مقیاس فضایی­ توسعه یافته است که به بهترین وجه ناهنجاری­ های گردش واچرخه­ ای پایدار را در فصول مختلف مشخصه­ یابی می ­کند. با اعمال این روش سیستماتیک برای شناسایی بندال، طرح­های درون­ فصلی، فصلی و سالانه فراوانی بندال در نیم ­کره شمالی را می­ توان مشخصه­ یابی کرد. نتایج از این نظر با مطالعات پیشین سازگار هستند که بندال در ماه­ های سرد بیش از ماه ­های گرم رخ می ­دهد، اگرچه نتایج ما نشان می ­دهند که بندال بسیار بیش از آنچه در مطالعات پیشین گزارش شده است در تابستان و پاییز رخ می ­دهد. با بررسی فراوانی ماهانه بندال، طرح­ های جالب توجه در تغییرپذیری درون­ فصلی به ویژه در پاسیفیک مرکزی در آگوست و در پاسیفیک شرقی در سپتامبر و اکتبر بدست می ­آید که در آنها، بندال تقریباً به فراوانی زمستان واقع می ­شود. توضیحات محتمل برای این تغییرپذیری درون فصلی ارائه می ­شوند. 

1-مقدمه

پیش­بینی بندال، که عموماً به شکست پایدار جریان منطقه­ ای غربی فوق­ حاره ­ای مربوط می ­شود و با یک جریان جتی گسسته و پشته­ای در ارتفاع بالا در مقیاس سینوپتیکی مشخصه­ یابی می­ شود، در بسیاری از مدل­های عددی پیش ­بینی آب­و هوا و شرایط جوی یک چالش بزرگ است (مثلاً پلی و هاسکینز 2003b؛ دان – سیگوئین و همکاران 2013). به علت توانایی این رویداد در ایجاد سیل­ های فاجعه ­آفرین (گالارنو و همکاران 2012)، خشکسالی (گرین 1977؛ دوله و همکاران 2011) و گرمای بیش از حد (پال و ورنلی 2012)، دینامیک و قابلیت پیش­بینی بندال، دو امر مهم در پیش­بینی عددی آب و هوا و شرایط جوی و تفسیر تغییرات مشاهده شده در حدود منطقه ­ای دما یا بارندگی است...



این مقاله ترجمه شده ژئوفيزيك و هواشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Blocking Index
potential vorticity
Northern Hemisphere

ثبت سفارش جدید