Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " بررسی رابطه بین مالکیت نهادی و اظهار نظر حسابرس مستقل در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بررسی رابطه بین مالکیت نهادی و اظهار نظر حسابرس مستقل در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Science and Today's World
سال انتشار
2016
کد محصول
1008977
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
410 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در اين تحقيق تاثير درصد مالکیت نهادی بر نوع اظهار نظر حسابرسان مستقل در بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسي قرار گرفت. جامعه آماري تحقيق شامل 61 شركت طي سال هاي 1387 تا 1392 مي باشد. براي آزمون فرضيات تحقيق از رگرسيون لجستيك استفاده شده است. با توجه به نتايج بدست آمده، ميان درصد مالکیت نهادی و اظهار نظر مقبول حسابرسان مستقل رابطه معناداری مشاهده نشده است. رابطه اندازه شرکت، بازده دارایی ها و نسبت اهرم با اظهار نظر حسابرس معنادار است. میان نوع مالکیت موسسه حسابرسی و اظهار نظر حسابرسان مستقل رابطه‌ معناداری مشاهده نشده است.

1-مقدمه

مهم ترین هدف گزارشگری مالی تهیه اطلاعات سودمند مالی برای تصمیم گیرندگان در ارتباط با سرمایه گذاران، بستانکاران، و سایر نیازهای مرتبط با تخصیص منابع است (IASB, 2011). به عنوان یک پیامد، کیفیت اطلاعات حسابداری یک پیش نیاز برای کارکرد درست بازارهای سرمایه و اقتصاد است و می تواند به معنی کاهش عدم تقارن اطلاعاتی و تضادهای نمایندگی در نظر گرفته شود...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




institutional ownership
ownership structure
independent auditors’ opinion

ثبت سفارش جدید