Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " یک همبستگی تجربی میان نفوذ سنج های دینامیکی مختلف " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک همبستگی تجربی میان نفوذ سنج های دینامیکی مختلف
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Electronic Journal of Geotechnical Engineering
سال انتشار
2007
کد محصول
1009208
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
706 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

Dynamic penetration testing is certainly the oldest of geotechnical in situ tests and it was invented to investigate mechanical soil characteristics and to design engineering work. It is largely used to design prefabricated pile foundations, since the drive model is analogous. From the literature it is known that there is a great variety of kinds and characteristics of the dynamic penetrometers; but a number of countries follow the German standards (DIN) and, therefore, they use equipment with identical characteristics. Yet there don't exist correct correlations between the results of penetration testing and soil mechanical parameters; moreover, there are no correlations between the results obtained from different penetrometers. This paper is an attempt to provide fundamental information comparing the super heavy Italian penetrometer Meardi AGI and the German heavy SRS

چکیده

آزمایش نفوذ دینامیکی مطمئنا" قدیمی ترین آزمایش در جا ژئوتکنیکی به شمار آمده و برای تحقیق در مشخصه های مکانیکی خاک و نيز طراحی مهندسی ابداع شده است. از این آزمایش بیشتر در طراحی پی های شمعی پیش ساخته استفاده می شود چرا که داراي مدل رانش مشابه می باشد. از ادبیات موجود دانسته شده که انواع مختلف و با مشخصه های متفاوتی از نفوذ سنج های دینامیکی وجود دارند، ليكن تعدادی از کشورها از استاندارد آلمان (DIN) پیروی می کنند و بنابراین از ابزاری با مشخصه های یکسان و برابر استفاده می کنند. با اینحال همبستگی های صحیحی میان نتایج آزمايش نفوذ و پارامترهای مکانیک خاک وجود ندارد. این مقاله تلاشی است جهت فراهم آوردن اطلاعات پایه برای مقایسه نفوذ سنج  فوق سنگین ایتالیایی Meardi AGI و نفوذ سنج سنگین آلماني SRS.

1-مقدمه

دانسته شده که سونداژهای نفوذ بطور کلی جهت بررسی خاک های با پروفیل غیر منظم بکار می روند تا  بتوان به تعیین مجزای زون های محتمل فاقد مقاومت، که در بررسی های انجام شده توسط سونداژهای مستقیم نيامده اند، پرداخته و به این ترتیب به ارزشیابی دانسيته نسبی خاک های نادر با چسبندگی صفر پرداخت. با شناخت از اینکه خاک های با چينه شناسي نا منظم بخش اعظم را در مقایسه با آنهایی که دارای روند منظم هستند تشکیل می دهند، باید اظهار نمود که سونداژهای مستقیم انجام شده در حالت اول، تقریب های بزرگی را برای تفسیر فراهم می سازند...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




SPT
dynamic penetration test
Meardi AGI

ثبت سفارش جدید