Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حسابداری /

عنوان ترجمه شده مقاله: نقش محافظه کاری حسابداری در سوگیری پیش بینی مدیریت

ترجمه مقاله نقش محافظه کاری حسابداری در جهت گیری پیش بینی مدیریت آماده دانلود می باشد. در این مقاله این موضوع بررسی می شود که آیا محافظه کاری حسابداری می تواند بر رفتار پیشبینی مدیران تاثیر بگذارد؟

چکیده مقاله

ما به بررسی این موضوع می پردازیم که ایا پیش بینی های درامد (earning) مدیریت، اطلاعات را به طور کامل در محافظه کاری حسابداری تاریخی ادغام می کند. ما دریافتیم که در سال گذشته پیش بینی های درامد مدیریت در شرکت های با محافظه کاری حسابداری بیشتر خوش بینانه تر بوده است. سپس بررسی کردیم که ایا این سوگیری خوش بینانه ی مربوط به محافظه کاری در پیش بینی درامد مدیریت با مشکل مدیران در پیش بینی دقیق درامد، انگیزه های فرصت طلبانه ی مدیران، و خطر دادخواهی شرکت تغییر می کند یا خیر. و دریافتیم که ارتباط منفی میان خطاهای پیش بینی مدیران و محافظه کاری تا حد زیادی با چرخه ی عملیات شرکت، نوسانات درامد، و عرض طیف پیش بینی افزایش می یابد، اما با انگیزه های فرصت طلبانه ی مدیران، و خطر دادخواهی شرکت تغییر نمی کند. این نتایج می گوید دشواری پیش بینی دلیل اصلی ناکامی مدیران در ادغام کامل محافظه کاری در پیش بینی های درامد ان ها ست.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2-ادبیات پیشین و توسعه ی فرضیه

1-2-رابطه ی میان محافظه کاری و خطاهای پیش بینی مدیریت

2-2-مشکل پیش بینی و رابطه ی بین محافظه کاری و خطاهای پیش بینی مدیریت

3-2-فرصت طلبی مدیریت و رابطه ی بین محافظه کاری و خطاهای پیش بینی مدیریت

4-2-خطر دادخواهی و رابطه ی بین محافظه کاری و خطاهای پیش بینی مدیریت

3-روش شناسی  و داده ها

1-3-اندازه گیری محافظه کاری حسابداری

2-3-طراحی پژوهش

3-3-انتخاب نمونه

4-3-آمار توصیفی

4-نتایج تجربی

1-4-رابطه ی بین محافظه کاری و خطاهای پیش بینی مدیریت

2-4-دشواری پیش بینی و رابطه ی بین محافظه کاری و خطای پیش بینی مدیریت

3-4-فرصت طلبی مدیریت، خطر دادخواهی و رابطه ی بین محافظه کاری و خطاهای پیش بینی مدیریت

5- نتیجه گیری

1-مقدمه

پیش بینی های درامد مدیریت یکی از کلیدی ترین ساز و کارهای افشای داوطلبانه ی اطلاعات است که از طریق ان مدیران انتظارات درامد بازار را تعدیل می کنند، خطر دعوی های قضایی را کاهش می دهند، و بر شهرت خود در گزارش دهی مالی شفاف تاثیر می گذارند. پیش بینی های درامد مدیریت حائز اهمیت اند، چرا که دیده شده است بر قیمت های بورس، پیش بینی های تحلیل گران، و تقارن اطلاعاتی اثر گذار اند. پرسشی که اهمیت زیادی دارد این است که ایا ویژگی های سیستم حسابداری یک شرکت مانند میزان محافظه کاری حسابداری بر سوگیری پیش بینی مدیریت موثر اند. شواهدی که در این باره وجود دارد می تواند فهم ما را از اطلاعاتی که از سوی مدیران هنگام پیش بینی های درامد ادغام می شود و نیز ارتباط محافظه کاری حسابداری را با پیش بینی عملکرد مالی گسترش دهد.

محافظه کاری به تمایل به نیاز به یک درجه بالاتر از تایید اشاره دارد تا بیشتر خبر خوب مانند سود را به رسمیت بشناسد تا خبر بد مانند زیان در درآمد. محافظه کاری حاکی از آن است که اخبار بد در درآمد به موقع تر به رسمیت شناخته شده است. با توجه به این که مدیران تصمیم گیرندگان یک شرکت و مسئول فرایند گزارشگری مالی هستند، به احتمال زیاد دارای اطلاعات برتری در مورد عملیات شرکت و خط مشی های گزارش دهی می باشند. به این ترتیب، ما انتظار داریم که مدیران، نسبت به دیگر شرکت کنندگان در بازار، از پیامدهای ناشی از محافظه کاری حسابداری شرکت برای درآمد های آینده، درک بهتری داشته باشند و بنابراین، حداقل تا حدی پیش بینی های خود را برای اثر محافظه کاری تعدیل کنند. با این حال، اطلاعات مدیران از چشم انداز درآمد شرکت ممکن است به دلیل عدم قطعیت در اقتصاد و در محیط عملیاتی شرکت پر هیاهو نیز باشد. علاوه بر این، مدیران ممکن است تصمیم گیری عملیاتی و یا پیش بینی درآمد از پیامدهای انتخاب های حسابداری غفلت کنند. به علاوه ، پیش بینی های مدیران می تواند بیشتر تحت تاثیر انگیزه های خدمت به خود قرار گیرد تا انگیزه های پیش بینی دقیق درآمد. بنابراین، پیش بینی درآمد مدیران لزوما عاری از خطاهای مرتبط با محافظه کاری حسابداری تاریخی نیست

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " نقش محافظه کاری حسابداری در سوگیری پیش بینی مدیریت " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
نقش محافظه کاری حسابداری در سوگیری پیش بینی مدیریت
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Contemporary Accounting & Economics
سال انتشار
2012
کد محصول
1000160
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
293 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده حسابداری , مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1232000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




accounting conservatism
management forecast errors
management earning forecasr

تاریخ انتشار در سایت: 2013-10-06
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید