Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي نساجی /

عنوان ترجمه شده مقاله: عامل دار کردن ویسکوز به وسیله ترکیبی از کیتوسان/BTCA و با استفاده از امواج مایکروویو

ترجمه مقاله درباره کیتوسان، آماده دانلود است. یکی از بهترین ترکیب های ضدمیکروب حال حاضر، کیتوسان است. فعالیت ضدمیکروبی این پلی ساکارید به مقدار گروه های آمینو آن بستگی دارد که برای اطمینان از کارایی ضد میکروبی محصولات عمل شده حیاتی است.

چکیده
بهبود استانداردها در زمینه بهداشت نقش مهمی در پیشرفت محصولات بهداشتی دارد. در این زمینه ویسکوز ماده­ای محبوب به حساب می­ آید. یکی از بهترین ترکیب­ های ضدمیکروب حال حاضر، کیتوسان است. فعالیت ضدمیکروبی این پلی­ساکارید به مقدار گروه­ های آمینو آن بستگی دارد که برای اطمینان از کارایی ضد میکروبی محصولات عمل شده حیاتی است. در تکمیل منسوجات، 4،3،2،1-بوتان تترا کربوکسیلیک اسید (
BTCA) معمولاً به عنوان یک عامل ضد چروک فاقد فرمالدهید استفاده می­شود. اما از سوی دیگر، گروه­ های کربوکسیل با بار منفی می­توانند مکان­های اضافی برای اتصال گروه­های آمینو پروتونه شده با بار مثبت کیتوسان باشند. زمانی که از امواج مایکروویو استفاده می­شود، مواد قطبی مانند کیتوسان بر اساس جهت میدان الکترومغناطیسی ایجادشده جهت­ گیری می­کنند که به معنای آن است که امکان خمش زنجیر در کیتوسان در حین خشک شدن توسط امواج مایکروویو وجود دارد. این امر می­تواند منجر به افزایش سطح مخصوص کیتوسان شده و در نتیجه گروه­های آمینو بیشتری را در دسترس قرار دهد. مشخص شد که استفاده از ترکیب کیتوسان/BTCA به همراه خشک کردن توسط مایکروویو، روشی مناسب برای افزایش گروه­ های آمینو است.

1-مقدمه

در مقایسه با پنبه، مرسریزه شده باشد یا نه، ویسکوز واکنش­ پذیرتر بوده و به همین دلیل ماده­ای مورد توجه برای عامل­دار کردن در تولید محصولات بهداشتی است. به منظور محافظت منسوجات در برابر میکروارگانیزم­ ها، تعداد زیادی ترکیبات ضدمیکروب نسبتاً کارآمد و ارزان قیمت وجود دارد؛ با این حال بسیاری از آن­ها ایمنی مورد نیاز قانون­ های جدید را فراهم نمی­کنند. یکی از بهترین ترکیب­های ضدمیکروب حال حاضر، کیتوسان است. فعالیت ضدمیکروبی این پلی­ساکارید به مقدار گروه ­های آمینه آن بستگی دارد که برای اطمینان از کارایی ضد میکروبی محصولات عمل شده حیاتی است. یکی از خواص نامطلوب پارچه­ های سلولزی چروک شدن آن­ها است. بدین منظور پارچه­ های سلولزی برای بهبود ثبات ابعادی تکمیل می­شوند. در صنعت نساجی، 4،3،2،1-بوتان تتراکربوکسیلیک اسید (BTCA، شکل 1) می­تواند به عنوان عامل ضد چروک کننده فاقد فرمالدهید استفاده شود....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " عامل دار کردن ویسکوز به وسیله ترکیبی از کیتوسان/BTCA و با استفاده از امواج مایکروویو " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
عامل دار کردن ویسکوز به وسیله ترکیبی از کیتوسان/BTCA و با استفاده از امواج مایکروویو
نویسنده/ناشر/نام مجله :
FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe
سال انتشار
2013
کد محصول
1000324
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسي نساجی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسي نساجی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:







viscose
chitosan/BTCA
microwaves
Acid Orange VII
methylene blue
antimicrobial activity

تاریخ انتشار در سایت: 2013-11-21
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید