Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده زيست شناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: براسينوستروئيدها اسيد آبسزيك را در جوانه‌زني و رشد آرابيدوپسيس خنثي مي‌كنند

براسينوستروئيدها در رشد گياهان متعدد و فرايندهاي رشد، همچون كشيدگي سلول، فوتومورفوژنيس (photomorphogenesis)، كنترل زمان گل‌دهي و واكنش‌ها به استرس، دخيل هستند. اسيد آبسزيك فيتوهورمون (ABA) براي رشد گياه و سازگاري با فشارها (استرس‌هاي) محيطي، حياتي است.

چکیده

براسينوستروئيدها در رشد گياهان متعدد و فرايندهاي رشد، همچون كشيدگي سلول، فوتومورفوژنيس (photomorphogenesis)، كنترل زمان گل‌دهي و واكنش‌ها به استرس، دخيل هستند. اسيد آبسزيك فيتوهورمون (ABA) براي رشد گياه و سازگاري با فشارها (استرس‌هاي) محيطي، حياتي است. پذيرنده‌ها و گذرگاه‌هاي BRها در ABA عميقاً مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. اما رابطه مابين آنها ناشناخته باقي مانده و تنها گزارشات كمي در مورد اين مسئله وجود دارد. تجارب ما نشان داد كه در كمبود BR و BRغيرحساس، جهش‌هاي آرابيدوپسيس det2، bril-5 و bril-9 نسبت به ABA خيلي حساس‌تر بودند تا انواع وحشي و روزنه دهاني جهش‌ها شديداً توسط ABA محدود شده بود. تمام نتايج اشاره به اين دارند كه BRها در تنظيم رشد گياه، ABA را خنثي مي‌كنند و اين تعامل ممكن است پيچيده باشد. مكانيزم‌هاي احتمالي مورد بحث قرار گرفته‌اند.
1-مقدمه

برقراري نهفتگي بذر يا جوانه‌زني در گياهان بلندتر توسط نشانه‌هاي محيطي، همچون رطوبت، نور و دما، تحت تأثير قرار گرفته است. هورمون‌هاي زيادي در رشد و جوانه‌زني ضروري هستند، همچون گيبرلين‌ها (GAها)، هورمون گياهي (آئوكسين)، براسينوستروئيدها (BRها)، اسيد آبسزيك (ABA)، سيتوكينين (CK)، اتيلن، اسيد سالكليك (SA) (يوان و لين، 2008). توجه خيلي زيادي به برهمكنش‌هاي مابين هورمون‌هاي مختلف عطف شده است.

BRها تنها دسته مشخص هورمون‌هاي استروئيدي گياهان هستند كه شباهت‌هاي ساختاري با نوع حيواني‌شان دارند. آنها به طور گسترده در حوزه گياهان توزيع شده‌اند و در غلظت‌هاي خيلي كم نيز فعال هستند. BRها در رشد گياهان متعدد و فرايندهاي رشد از قبيل، كشيدگي سلولي، رشد آوندي، پيري، photomorphogenesis، كنترل زمان گل‌دهي و واكنش‌ها به استرس، نقش دارند (كلوس و ديگران، 1996؛ لي و چوري، 1999؛ كريشنا، 2003؛ كاگال و ديگران، 2007؛ ژاگر و ديگران، 2008). شواهد اثبات كرده‌اند كه BRها نقش مهمي در جوانه‌زني آرابيدوپسيس ايفا مي‌كنند (ستبر و مك‌كورت، 2001).

بيشترين درك ما در خصوص كنترل توازن توسط هورمون‌ها در تعين وضعيت رشدي بذر‌ها، ناشي از مطالعات مربوط به هورمون بيوستنزي و جهش‌هاي واكنشي در آرابيدوپسيس، است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " براسينوستروئيدها اسيد آبسزيك را در جوانه‌زني و رشد آرابيدوپسيس خنثي مي‌كنند " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
براسينوستروئيدها اسيد آبسزيك را در جوانه‌زني و رشد آرابيدوپسيس خنثي مي‌كنند
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Zeitschrift fur Naturforschung C
سال انتشار
2009
کد محصول
1000593
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
948 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده زيست شناسی , مجموعه مهندسی كشاورزی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 764500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Abscisic Acid
Brassinosteroids
Germination
Stomatal Aperture

تاریخ انتشار در سایت: 2014-01-20
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید