Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده زيست شناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: مسیرهای علامت دهی هورمون در گیاهان: نقش اسید Jasmonic در سیگنالدهی سلول گیاهی

این مقاله سیگنالینگ هورمون گیاهی و جهش های درگیر در مسیرهای سیگنالینگ را به طور کلی، معرفی کرده و پیشرفت های اخیر در ژنتیک مولکولی سیگنالینگ اسید jasmonic بررسی میکند.

چکیده

رشد و متابولیسم  گیاه تحت تاثیر انواع محرک های زنده و غیر زنده ای قرار میگیرند که شامل حمله میکروارگانیسم ها و حشرات به خوبی تنش های نوری و محیطی هستند.چنین واکنش های  گیاهی متنوع، نیاز به یک سیستم ارتباطی دارند که از گروهی از پیام رسان های شیمیایی به نام هورمون استفاده میکنند. هورمون  ها رشد و توسعه گیاه را  از نظر کیفی ارتقا، مهار، و یا تغییر میدهند.این فرایند پیچیده، نیاز به سیگنال عبوری دارد که یک مسیر خاص اطلاعاتی را در سلول تعریف میکند که یک سیگنال داخلی و یا خارجی را به یک واکنش سلولی خاص ترجمه میکنند.خصوصیات جهش در مسیر واکنش هورمون نه تنها یک فرصت عالی برای درک عمل هورمون در توسعه و فیزیولوژی گیاهی فراهم می کند ، بلکه همچنین کمک به تشریح ژنتیک مولکولی هورمون مسیرهای سیگنالینگ و پوشش ژن های مربوطه میکند.این مقاله سیگنالینگ هورمون گیاهی و جهش های درگیر در مسیرهای سیگنالینگ  را به طور کلی، معرفی  کرده و پیشرفت های اخیر در ژنتیک مولکولی سیگنالینگ اسید jasmonic بررسی میکند.

1-مقدمه

هورمونهای گیاهی , آرایه متنوعی از واکنش های  گیاهی موثر بر رشد و توسعه، را به همان اندازه دفاع در برابر میکروارگانیسم ها و حشرات، و حفاظت از تنش های غیر زنده را کنترل میکند.این فرایند پیچیده، نیاز به یک سیستم ارتباطی دارد که می تواند در مسافت های طولانی در میان اندام های مختلف گیاهی و همچنین اندامکهای مختلف در یک سلول واحد عمل کند.در چنین سیستمی، سلولهای بافتها و ارگانهای متفاوت نه تنها قادر به شناسایی سیگنال های دریافتی از بخش های دیگر گیاه هستند، بلکه قادربه پاسخ و انتقال این سیگنال ها را در مشخصه خود هستند.در موجودات عالی مانند گیاهان، چنین ارتباطی گوناگونی توسط گروهی از پیام رسان های شیمیایی به نام هورمون انجام می شود.یک هورمون گیاهی به طور کلی به عنوان یک اتفاق طبیعی در  ترکیب آلی توصیف میشود که در غلظت های بسیار پایین فعالند. اغلب  یک هورمون در بخش های خاصی از گیاه تشکیل شده و سپس به سایت های دیگری که در آن واکنش های بیوشیمیایی، فیزیولوژیکی، و / یا مورفولوژیکی خاص تداعی میشوند, انتقال میابد. این ترکیبات آلی, رشد و توسعه گیاه را در بافت هایی که به خوبی در بافت های دور برای انتقال تولید میشوند را, ارتقا، مهار، و یا تغییر میدهد.بنابراین، سنتز و فعالیت هورمون های گیاهی به یک بافت خاص لزوما بسنده نمیکند، همانند هورمون های حیوانی ، اما در یک طیف گسترده ای از بافت رخ می دهد.علاوه بر این، گیاهان به محرک های زنده و غیر زنده خارجی از جمله پاتوژنها وحمله  حشرات، خشکسالی، و تنش شوری با استفاده از مسیرهای هورمون انتقال سیگنال که باعث تغییرانی در سوخت و ساز هورمون و توزیع گیاه میشود,پاسخ میدهند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " مسیرهای علامت دهی هورمون در گیاهان: نقش اسید Jasmonic در سیگنالدهی سلول گیاهی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مسیرهای علامت دهی هورمون در گیاهان: نقش اسید Jasmonic در سیگنالدهی سلول گیاهی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
TURKISH JOURNAL OF AGRICULTURE & FORESTRY
سال انتشار
2004
کد محصول
1000608
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
147 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده زيست شناسی , مجموعه مهندسی كشاورزی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 880000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Plant hormones
jasmonate signaling
elicitors
hormone receptors
hormone mutants

تاریخ انتشار در سایت: 2014-01-23
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید