Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حسابداری /

عنوان ترجمه شده مقاله: اثر گرايشات اخلاقي و ارتباطي (guanxi) بر استدلال اخلاقي حسابرسان چيني

هدف اين مقاله بررسي تأثير ارزش‌هاي شخصي حسابرسان چيني (گرايشات اخلاقي و ارتباطي) بر روي استدلال اخلاقي آنها (قضاوت‌هاي اخلاقي و تمايلات رفتاري) است. به علاوه، اين مطالعه درصدد كشف اثر مشترك گرايش اخلاقي و رفتاري در استدلال اخلاقي حسابرسان، است.

چكيده

هدف- هدف اين مطالعه بررسي تأثير ارزش‌هاي شخصي حسابرسان چيني (گرايشات اخلاقي و ارتباطي) بر روي استدلال اخلاقي آنها (قضاوت‌هاي اخلاقي و تمايلات رفتاري) است. به علاوه، اين مطالعه درصدد كشف اثر مشترك گرايش اخلاقي و رفتاري در استدلال اخلاقي حسابرسان، است.

طراحي/ روش‌‌شناسي/ رويكرد- اين مطالعه بر اساس بررسي ميداني 191 حسابرس مشغول به كار در شركت‌هاي حسابرسي عمومي مجاز (CPA) است كه در جمهوري خلق چين (در چين) كار مي‌كنند.

يافته‌ها- يافته‌هاي اصلي نشان مي‌دهند كه جهت‌گيري‌هاي نسبيت‌گرايي و ارتباطي همبستگي منفي‌اي با قضاوت اخلاقي و تمايلات رفتاري حسابرسان دارند، درصورتي‌كه جهت‌گيري آرمان گرايي همبستگي مثبتي با قضاوت اخلاقي و تمايلات رفتاري حسابرسان دارد. اما، هنگام تفكيك كلي قضاوت اخلاقي به سه گروه قضاوتي، تأثيرات اصلي جهت‌گيري‌هاي اخلاقي و ارتباطي بر روي قضاوت‌هاي اخلاقي حسابرسان در حاشيه قرار مي‌گيرد و چنين تأثيراتي تنها هنگام استفاده از قابليت پذيرش به عنوان معياري براي رفتار مشكوك قاضي در تصاوير، مورد بررسي قرار مي‌گيرند. به علاوه، نتايج تأثير مشترك جهت‌گيري‌هاي اخلاقي و ارتباطي نشان مي‌دهد كه گرايشات ارتباطي هم در جهت‌گيري‌هاي تأثير مثبت آرمانگرايي (ايده‌آليسم) و هم در جهت‌گيري‌هاي تأثير منفي نسبيت‌گرايي در خصوص استدلال اخلاقي حسابرسان، ضعيف است.

اصالت/ ارزش- اين مطالعه در ادبيات مربوط به تحقيقات استدلال اخلاقي حسابرسان در كشوري با سيستم قانوني نسبتاً ضعيف كه بر فرهنگ ارتباطي (اصطلاحاً روابط و ارتباطات بين‌فردي) براي راه‌اندازي كسب و كار تكيه دارد، سهيم است. به علاوه، اين مطالعه، ادبيات مربوطه را با استفاده از سنديت تعديل تأثير گرايشات ارتباطي در رابطه مابين جهت‌گيري اخلاقي حسابرسان و استدلال اخلاقي آنها را بسط مي‌دهد.

مقدمه

علاقه به استدلال اخلاقي در حسابرسان، از طريق موضوع بحث‌برانگيز استقلال حسابرس در طولاني مدت برانگيخته شده است (لي و گو، 1998؛ دوپچ و ديگران، 2003؛ وينز، 2012). چنين مطالعه‌اي استدلال اخلاقي حسابرسان حرفه‌اي را مورد تحقيق و بررسي قرار داده‌اند (شائوب و ديگران، 1993؛ تسوي و گول، 1996) و اين حوزه تحقيقات اهميت جديدي در پرتو موج جديد گزارش رسوايي مالي جهاني و تصويب قانون Sarbanes-Oxley در سال 2002، با اعتبار جهاني‌اش، كسب كرده است (بوچان، 2005؛ هوانگ و استالي، 2005؛ پفلوگرات و ديگران، 2007؛ كرلر و كيلوگ، 2009). با اين وجود، بيشتر اين مطالعات بر كشورها يا مناطق داراي سيستم‌هاي رسمي قدرتمند، تمركز داشته‌اند (براي مثال،‌ ايالات متحده آمريكا، هنگ كنگ). شواهد تجربي در خصوص استدلال اخلاقي حسابرسان در كشورهايي با محافظت و اجراء رسمي ضعيف (براي مثال، چين)، نسبتاً محدود است (فان و ديگران، 2012؛ وودبين و ديگران، 2012). بيشترين نگراني در سال‌هاي اخير در خصوص تأثيرات به ظاهر منفي اصول اخلاقي كسب و كار و اخلاقيات در چين، بيان شده است. اين موضوع در بيداري ورود چين به سازمان تجارت جهاني و برتري رشد كشور در جهت اقتصاد جهاني، توجه فزاينده‌اي به خود جلب كرد. اين اهميت و نگراني در بيشتر مباحث مربوط به ادبيات اخلاقي كسب و كار نيز نمايان شده است (لام و هونگ، 2005؛ شافر، 2008؛ لو، 2009). نگراني در مورد زوال اصول اخلاقي كسب و كار در چين (لام و هونگ، 2005؛ شافر، 2008؛ لو، 2009) [1]، و نبود مطالعات متمركز بر استدلال اخلاقي در كشورهاي داراي سيستم‌هاي رسمي ضعيف، موجب اين مطالعه شدند.....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " اثر گرايشات اخلاقي و ارتباطي (guanxi) بر استدلال اخلاقي حسابرسان چيني " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثر گرايشات اخلاقي و ارتباطي (guanxi) بر استدلال اخلاقي حسابرسان چيني
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Managerial Auditing Journal
سال انتشار
2013
کد محصول
1000654
تعداد صفحات انگليسی
23
تعداد صفحات فارسی
42
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
595 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده حسابداری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1397000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Ethical reasoning
Guanxi
Idealism
Relativism

تاریخ انتشار در سایت: 2014-02-08
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید