Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حسابداری /

عنوان ترجمه شده مقاله: رابطه بين نسبت هاي مالی و قيمت سهام براي شركتهاي صنايع غذايي در بورس اوراق بهادار تهران

ترجمه مقاله بررسی رابطه بين نسبت هاي مالی و قيمت سهام آماده دانلود می باشد. اين مقاله نشان مي دهد كه استفاده از نسبت های مالی مي تواند جايگزيني براي اطلاعات مالي باشد.

چكيده مقاله

 سهام غذايي در بازار سهام يكي از مباحث جدي در صنعت است كه مورد توجه قرار گرفته است. مهمترين موضوع رابطه بين نسبتهاي مالي و قيمت سهام شركتهاي ثبت شده در بورس اوراق بهادار در صنايع غذايي است. داده ها از سالهاي 1992 تا 2010 براي سهام شركتهاي انتخابي در حوزه صنايع غذايي گردآوري شده اند. متغيرهاي مالي شامل نسبت هاي نقدينگي ( نسبت جاري)،‌ نسبت فعاليت ( گردش دارايي)،‌سودآوري ( نرخ بازده دارايي و بازده حقوق صاحبان سهام) و اهرم مالي( بدهي) و قيمت سهام اين شركتهاست. برخي نتايج نشان مي دهد كه رابطه مثبت و معني داري در قيمت سهام به دليل شوك هاي موجود در نسبتهاي جاري، بازده دارايي و بازده حقوق صاحبان سهام وجود دارد. نتايج اين تجزيه واريانس ‌نشان مي دهد كه در اولين دوره از بزرگترين تغيير در نسبت جاري،  با اين متغير قابل توضيح است. اما اين سهم به تدريج كاهش مي يابد. واريانس نوسانات نسبت گردش دارايي بر عملكرد تاثيرگذار است .تجزيه و تحليل اثر اهرم مالي بر شوك ها نيز مثبت و معني دار بود اما نوساناتي نيز داشت.

1-مقدمه

توسعه اقتصادي هر كشور وابسته به بازارهاي پول و سرمايه درآن اقتصاد است. با توجه به اهميت جابجايي ذخاير بازارسرمايه در فعاليتهاي اقتصادي،‌شناسايي متغيرهايي كه بر قيمت سهام تاثيرگذارند بسيار مهم است. مهترين منبعي كه درباره شركت به سرمايه گذاران اطلاعاتي مي دهد،‌صورتهاي مالي هستند. صورتهاي مالي راهنمايي هايي را درباره تصميمات به سرمايه گذاران مي دهند. با استفاده از تجزيه و تحليل نسبتهاي مالي مي توان تغييرات در قيمت سهام را مورد بررسي قرار داد. گاليزو و سالوادور 2006؛ رابطه بين قيمت سهام و متغيرهاي حسابداري را بررسي كردند. نتايج آنها نشان داد كه اندازه شركت و نسبت گردش دارايي مرتبط ترين عامل است كه بر قيمت سهام تاثيرگذار است. لانگ چن 2007،‌ عوامل تاثيرگذار بر قيمتها را بررسي كرد و نتايج او نشان داد كه قيمت سهام بيشترين تاثير را بر جريانات نقدي مي گذارد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " رابطه بين نسبت هاي مالی و قيمت سهام براي شركتهاي صنايع غذايي در بورس اوراق بهادار تهران " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رابطه بين نسبت هاي مالی و قيمت سهام براي شركتهاي صنايع غذايي در بورس اوراق بهادار تهران
نویسنده/ناشر/نام مجله :
World Applied Programming
سال انتشار
2013
کد محصول
1000667
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
336 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده حسابداری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 940500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




financial ratios
stock prices of food industry
Impulse response
Variance decomposition

تاریخ انتشار در سایت: 2014-02-08
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید