Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي نساجی /

عنوان ترجمه شده مقاله: اثرات عمل با آنزیم سلولاز روی خواص پارچه های حوله ای پنبه ای

پارچه های حوله ای در معرض شستشوهای مکرر قرار دارند و از این رو باید در برابر آب، قلیا، مواد شوینده و سایش مقاومت داشته باشند. مواد شوینده اغلب حاوی آنزیم های سلولاز هستند.

چکیده

پارچه­های حوله­ای در معرض شستشوهای مکرر قرار دارند و از این رو باید در برابر آب، قلیا، مواد شوینده و سایش مقاومت داشته باشند. مواد شوینده اغلب حاوی آنزیم­های سلولاز هستند. اثر دو نوع از آنزیم­های سلولاز روی خواص پارچه حوله­ای %100 پنبه بررسی شده است. مخلوط سلولاز کامل و سلولاز غنی از اندوگلوکاناز مورد استفاده قرار گرفتند. استحکام، مقاومت سایشی، قابلیت تر شدن، زیردست، سفیدی و دیگر خواص پارچه اندازه­گیری شد. علاوه بر این، اثر پروسه­های پیش عملیات مختلف روی خواص پارچه بررسی شد. پارچه به وسیله قلیا یا آنزیم­های پکتیناز شسته و با استفاده از هیدروژن پراکسید یا پر استیک اسید سفیدگری شد. ملاحظه شد که شستشوی آنزیمی و سفیدگری با پر استیک اسید انرژی و آب کمتری را مصرف می­کند اما پارچه­ها سفیدی و قابلیت تر شدن کمتری خواهند داشت که تنها برای رنگرزی با شیدهای تیره مناسب خواهند بود. سلولاز باعث تضعیف خواص پارچه حوله­ای می­شود؛ با این حال، این تضعیف برای مخلوط سلولاز کامل بیشتر است.

مقدمه

پارچه حوله­ای، پارچه­ای نرم و معمولاً از جنس پنبه است که از نخ­های تار و پود به همراه نخ­های خاب که تشکیل حلقه می­دهند تولید می­شود. پارچه حوله­ای به دلیل حجیم بودن، جذب آب بالا و عایق حرارت بودن بسیار رایج است. پارچه­های حوله­ای به دلیل ماهیتشان در معرض شستشوهای مکرر قرار دارند. آن­ها باید در برابر آب، قلیا، سطح فعال­ها و سایش مقاوم باشند. مواد شوینده مختلف برای شستشوی این پارچه­ها مورد استفاده قرار می­گیرند. مواد شوینده که اغلب حاوی اکسیدان­ها و آنزیم­ها هستند می­توانند منجر به پس دادن رنگ شوند. افزودن نرم­کننده­ها نیز به دلیل کاهش میزان جذب پارچه توصیه نمی­شود.

الیاف پنبه خام باید در معرض فرآیندهای شیمیایی مختلف قرار بگیرند تا خواص مناسب برای استفاده را به دست آورند. در اثر شستشو مواد غیر سلولزی (واکس، پکتین، پروتئین­ها، همی­سلولز و ...) جدا شده و الیاف آبدوست می­شوند. پروسه­های متداول شستشوی پنبه، در دماهای بالا تا حدود C˚100 و در محیط قلیایی با سدیم هیدروکسید (12-10 pH) انجام می­شوند. از آنجا که یک واکنشگر انتخابی استفاده نشده است، علاوه بر حمله به ناخالصی­ها روی قسمت سلولزی لیف نیز اثر می­گذارد. مواد افزودنی مختلفی مانند مواد ترکننده و عوامل امولسیون کننده که موجب بهبود در راندمان شستشو و کاهش آسیب به الیاف می­شوند نیز به حمام شستشو اضافه می­شوند.....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " اثرات عمل با آنزیم سلولاز روی خواص پارچه های حوله ای پنبه ای " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثرات عمل با آنزیم سلولاز روی خواص پارچه های حوله ای پنبه ای
نویسنده/ناشر/نام مجله :
FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe
سال انتشار
2013
کد محصول
1000695
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
488 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسي نساجی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 764500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسي نساجی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






terry cloth
scouring
bleaching
cellulase
pectinase

تاریخ انتشار در سایت: 2014-03-01
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید