Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي نساجی /

عنوان ترجمه شده مقاله: خواص حفاظت در برابر امواج UV عصاره میوه توت قرمز روی پارچه های پنبه ای

در این مقاله، آنتوسیانین استخراج شده از میوه توت قرمز برای حفاظت در برابر امواج UV روی پارچه پنبه ای به کار برده شد.

چکیده

سیستم های منابع آب برای تجزیه و تحلیل سیستم و تئوری کنترل بهینه یک زمینه آزمایشی چالشی ارائه میدهند. پیچیدگی ذاتی سیستم های فیزیکی، که در اثر عدم اطمینان شدید بسیار غیر خطی هستند، آمیخته با زمینه اجتماعی و اقتصادی ارزش انباشته است که در آن تصمیم گیری در سیستم باید در نظر گرفته شود . مدل ریاضی و الگوریتم را باید در چارچوب روش شناختی در نظر گرفت ، که در آن به مشارکت و رویکردهای متقابل انضباطی نقش مرکزی داده می شود. در این مقاله روش یکپارچه و برنامه ریزی مشارکتی (PIP) توسعه یافته توسط نویسندگان به عنوان یک رویکرد روش شناختی بالقوه به برنامه ریزی و مدیریت سیستم های آب موثر و کارآمد ارائه شده است. منابع اطلاعاتی بسیار زیادی برای ترکیب تکنیک های کنترل سنتی با اولویت و جنبه های ذهنی تصمیم گیری داده شده است. نقش کلیدی سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری چند هدفه (MODSS) نیز به عنوان راهی برای پل زدن شکاف میان تئوری و عمل تاکید شده است.

1-مقدمه

مدیریت یکپارچه منابع آب (IWRM، [15]) به عنوان یک جایگزین قابل قبول برای سبک مدیریت بالا به پایین است که در گذشته فاجعه تحت سلطه داشته است. IWRM در به رسمیت شناختن پیچیدگی ذاتی عوامل به هم پیوسته بیوفیزیکی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استوار است که تنها میتوان با  ترکیب و یکپارچه سازی ایده های سازنده مشارکت و توانمند سازی با روش های مهندسی متقابل انضباطی به آن پرداخت. درگیری های آب  ارزشمند هستند و به لحاظ فنی  بی طرفانه نیست ، و به این ترتیب آنها  را نمی توان در به شکل  کاملا عقلانی حل کرد: وجود ترکیبی از استفاده متعدد از آب ها و منافع قوی در مدیریت منابع آب، هر دو در داخل و بین دولت ها، نیاز به مشارکت فعال اعضا در هر مرحله از فرایند تصمیم گیری، از شناسایی ساختار اولویت های خود تا مذاکرات از تصمیمگیری قابل اجرا است. از سوی دیگر، با وجود بسیاری از تصمیم گیری های جایگزین و عدم قطعیت در اثر آینده نیاز به یک رویکرد سیستماتیک و رسمی که از طریق آن جالب ترین تصمیمات (پارتو کارآمد نامیده میشود) که اثرات آنها به نحوی حول و حوش اتفاقات گذشته ارزیابی شده است، وجود دارد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " خواص حفاظت در برابر امواج UV عصاره میوه توت قرمز روی پارچه های پنبه ای " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
خواص حفاظت در برابر امواج UV عصاره میوه توت قرمز روی پارچه های پنبه ای
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Indian Journal of Fibre & Textile Research
سال انتشار
2013
کد محصول
1000699
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
6
قیمت بر حسب ریال
572,000
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
117 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسي نساجی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 572000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسي نساجی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Anthocyanin
Cotton fabric
Mulberry fruit
Ultraviolet radiation absorber
UV protected fabric

تاریخ انتشار در سایت: 2014-03-01
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید