Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی شهرسازی /

عنوان ترجمه شده مقاله: ایجاد جوامع انعطاف پذیر در برابر مخاطرات از طریق برنامه ریزی بهره وری از زمین

این مقاله عناصر مهم برنامه ریزی بهره وری از زمین را در کاهش خطر توصیف می کند.

چکیده

دومین ارزیابی ملی از مخاطرات طبیعی و فناوری مربوطه به نام "برنامه ریزی بهره وری از زمین" است که نویدبخش ترین رهیافت برای کاهش خطرات قابل تحمل است. این مقاله عناصر مهم برنامه ریزی بهره وری از زمین را در کاهش خطر  توصیف می کند. همچنین بر گزینه های مهم درگیر در قاعده مند کردن فرآیندهای برنامه ریزی، انجام برآوردهای خطر و نیز شکل دهی برنامه ها برای مدیریت توسعه شهری تاکید می کند بطوری که نسبت به مخاطرات طبیعی انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد. تحقیقات انجام شده طی دو دهه گذشته نشان می دهند که اگر دولتهای محلی انتخاب های درستی را در شکل دهی برنامه های بهره وری از زمین داشته باشند، جوامع با احتمال کمتری از خسارات شدید در جان و مال بر اثر فجایع طبیعی رنج خواهند برد.

1-مقدمه

دولت های محلی درسراسر ایالات متحده و نیز دولت های ایالتی و فدرال به آرامی درمی یابند که برنامه ریزی بهره وری از زمین ابزار مهمی برای  کاهش خسارات در بلایای طبیعی است. این یک عمل هشیارانه در سیاست است. در طول این قرن، دولت ها در هر سطحی بر برنامه هایی تاکید نموده اند که توسعه و استفاده از زمین را (که با توجه کم به قابلیت تحمل طولانی مدت نسبت به توسعه در معرض خطرات قرار گرفته است) تسهیل می سازد. این معیارهای آشنا برای همه (تغذیه ساحل، کنترل سیل، تخفیف حوادث،  هشدار و تخلیه اورژانسی ، بیمه سیل و غیره) افزایش قابل توجهی را در قرار گرفتن در معرض خسارات ناشی از بلایای طبیعی ایجاد نموده و تحمل نموده اند. این پیامدها وسیع بوده و امروزه تخمین زده می شود که مخاطرات طبیعی هزینه ای بالغ بر 500000000 دلار در هفته برای مردم ایالات متحده هزینه دربر داشته باشد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی شهرسازی " با موضوع " ایجاد جوامع انعطاف پذیر در برابر مخاطرات از طریق برنامه ریزی بهره وری از زمین " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ایجاد جوامع انعطاف پذیر در برابر مخاطرات از طریق برنامه ریزی بهره وری از زمین
نویسنده/ناشر/نام مجله :
NATURAL HAZARDS REVIEW
سال انتشار
2000
کد محصول
1000754
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
87 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی شهرسازی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 940500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی شهرسازی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


LAND-USE PLANNING

تاریخ انتشار در سایت: 2014-03-14
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی شهرسازی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید