Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی عمران /

عنوان ترجمه شده مقاله: کاربرد روش همگرایی- تحدید برای تونل ها در توده های سنگی که رفتار نرم شدگی کششی هوک- براون از خود بروز می دهند

در این بخش ما به اختصار روش همگرایی – تحدید (CCM) را توضیح می دهیم، تحقیقات قبلی راجع به این موضوع را مرور کرده و محتوا و اهداف اصلی تحقیق خود را بیان می کنیم.

1-مقدمه

در این بخش ما به اختصار روش همگرایی – تحدید (CCM) را توضیح می دهیم، تحقیقات قبلی راجع به این موضوع را مرور کرده  و محتوا و اهداف اصلی تحقیق خود را بیان می کنیم.

1-1-روش همگرایی – تحدید

روش همگرایی – تحدید (CCM) یک ابزار تئوریک مفید برای طراحی و تقویت حفاری های زیرزمینی در صخره (سنگ) است. این روش در آغاز در دهده 1930 بوجود آمد، بعدها توسط محققان و کارورزان مختلفی اصلاح گردید (5-1) و توسط کارانزا – تورز و فرهاست بطور جامع بررسی شده است (6). آنها با زحمت زیاد کاربرد این روش را برای طراحی تونل ها در توده های سنگی پلاستیک (شکل پذیر) و کاملا الاستیک که از معیار خرابی هوک – براون پیروی می کنند، توسعه دادند.

این روش شامل سه نمودار اولیه می شود: یک پروفایل تغییرشکل طولی (LDP) که تغییرشکل تونل را به فاصله تا نمای تونل مربوط می کند؛ یک منحنی مشخصه تکیه گاه (SCC) که بیانگر رابطه فشار – کشش  در سیستم تکیه گاه است؛ و یک منحنی پاسخ یا واکنش زمین (GRC) که رابطه بین کاهش فشار داخلی  و افزایش جابجایی شعاعی را در دیواره تونل توصیف می کند.

LDP توسط بسیاری از مولفان از جمله پنت (4) و چرن و همکارانش (7) مورد مطالعه قرار گرفته است. بعلاوه هوک و همکارانش (8) تکنیکی را برای به دست آوردن LDP برای توده های سنگی با کیفیت مختلف توضیح می دهند که ما از آن در CCM و کار خود بهره می گیریم. هوک و براون (3) راه هایی را برای محاسبه SCC برای انواع تکیه گاه و تقویت ها ارائه داده است. دیگر مراجع مرتبط در این باره (6، 9، 10) هستند. GRC که موضوع اصلی تحقیق ما به شمار می رود، رابطه بین کاهش فشار داخلی و افزایش جابجایی های شعاعی دیواره تونل را توضیح می دهد. این رابطه براساس بررسی های تحلیلی یا الاستو پلاستیک شبه تحلیلی است.

طرز قرارگیری و تقاطع LDP، SCC و GRC در نمایش رفتار تونل به شیوه ای ساده و کم و بیش واقع گرایانه مورد ملاحظه قرار می گیرد. با این همه مهندسان تونل معمولا از CCM استفاده نمی کنند و دلایل احتمالی برای اینکه چرا این گونه است بطور اختصار در زیر ذکر شده است. تحقیق ما همانطور که دراینجا توضیح داده شد تلاشی برای غلبه بر برخی مشکلات موجود و مرتبط با CCM است.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " کاربرد روش همگرایی- تحدید برای تونل ها در توده های سنگی که رفتار نرم شدگی کششی هوک- براون از خود بروز می دهند " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کاربرد روش همگرایی- تحدید برای تونل ها در توده های سنگی که رفتار نرم شدگی کششی هوک- براون از خود بروز می دهند
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Rock Mechanics & Mining Sciences
سال انتشار
2009
کد محصول
1000764
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک , مهندسی عمران , مهندسی معدن را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



convergence-confinement method
Hoek–Brown strain-softening behaviour

تاریخ انتشار در سایت: 2014-03-14
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید